۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (2 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

یخچال را کجای آشپزخانه قرار دهیم؟

وقتی در مورد جای مناسب یخچال در آشپزخانه صحبت می‌کنیم، مثل این است که در مورد جای دادن یک آسمان‌خراش در یک کوچه بن بست کوچک حرف می‌زنیم. آسمان‌خراشی با صد طبقه که سایه‌اش تمام کوچه را می‌پوشاند و نور را از همه خانه‌ها دریغ خواهد کرد. شاید تا امروز به محل قرارگیری تخت خواب بیش از اندازه فکر کرده باشید، یا اینکه برای محل جاگذاری تلویزیون در نشیمن با همسرتان کلی بحث کرده باشید، اما همیشه برای یخچال یک تصمیم ساده می‌گیریم! نزدیک‌ترین نقطه به درب آشپزخانه.

اما در حقیقت این راه ساده به شدت سهل‌انگارانه است. هیولای در ورودی می‌تواند به اندازه کافی شما را طی یک سال سکونت، آزار دهد! یا اینکه می تواند کار شما را خیلی ساده کند. همه چیز را می‌توانید سریع در یخچال جاسازی کنید، به راحتی به درب یخچال دسترسی داشته باشید و یا اینکه همیشه توی دست و پای شما باشد، اجازه ندهد که به سادگی پا به داخل آشپزخانه بگذارید و یا حتی مانع از تردد در آشپزخانه شود، آن‌هم وقتی کسی درب یخچال را باز کرده و یا در حال استفاده از آن است.

همین یک پاراگراف به شما نشان می‌دهد که جای مناسب یخچال در آشپزخانه تا چه اندازه دارای اهمیت است. تا چه حد مهم است که بدانید این آسمانخراش را در کجای آشپزخانه خود پارک کنید! این‌ها همه به کنار، یخچال به عنوان بزرگ‌ترین شی منزل شما، تاثیر زیادی در دکوراسیون و رنگ‌بندی آشپزخانه دارد. پس این نکته را هم فراموش نکنید که چطور یخچال را در آشپزخانه قرار دهید که به هارمونی و رنگ‌ها صدمه نزند.

مثلث آشپزخانه را جدی بگیرید

بیایید با تئوری مثلث آشپزخانه شروع کنیم. تئوری آشپزخانه یک متد ساده برای چیدمان است. یک مثلث را تصور کنید که هر گوشه آن با یکی از مهم‌ترین اجزای آشپزخانه شکل گرفته، یخچال، سینک ظرفشویی و اجاق گاز. این سه راس که هر کدام مهم‌ترین اجزا و اصلی‌ترین المان‌های آشپزخانه را تشکیل می‌دهند، اصلی‌ترین دسترسی‌های شما نیز به حساب می‌آید.

فاصله این لوازم را جدی بگیرید، سعی کنید یخچال به در ورودی نزدیک باشد، اجاق گاز زیر پنجره باشد که برای خارج کردن دود‌ها و بوی غذا بصورت فوری مناسب است. بخش آخر هم سینک ظرفشویی است که نقطه کور و نسبتا بلااستفاده را به یک بخش جدانشدنی تغییر می‌دهد.

در ادامه‌ی این مقاله از بلاگ، جای مناسب یخچال در آشپزخانه و جاسازی یخچال در کابینت و موارد دیگری را بررسی می‌کنیم. مواردی که بیشتر با اندازه یخچال ارتباط دارد.

یخچال بزرگ و جاگیر: آسمان‌خراش را کنار یک اتوبان بساز

ساید بای سایدها نه تنها بزرگ‌ترین مدل یخچال هستند، بلکه شرکت‌های تولید کننده یخچال و فریزر تمام تلاش خود را معطوف به زیباسازی آن‌ها، و همینطور مجهز کردن‌شان به آخرین تکنولوژی‌ها می‌کنند. پس بیراه نیست که بگوییم یخچال فریزر ساید بای ساید نه یک غول بزرگ، که یک ربات زیبا و عظیم است. یک موجود گران که همه نگاه‌ها را در آشپزخانه به خود خیره می‌کند. اما گذشته از همه خصوصیات خوب این وسیله، برای نگهداری آن به یک آشپزخانه بزرگ نیاز دارید.

یک یخچال مخفی در کابینت داشته باشید

پیشنهاد اولیه این است: شاید برایتان خنده دار باشد که بگوییم جای یخچال در کابینت آشپزخانه است! اما صراحتا می گوییم که برای یخچال ساید بای ساید خود قابی از جنس کابینت درست کنید. این قاب باعث می‌شود که یخچال با کل محیط یکپارچه به نظر برسد. دلیل اصلی این کار این است که یخچال‌های ساید بای ساید خصوصا مدل‌هایی با اندازه‌ای بزرگ‌تر از ۳۲ فوت، عمق زیادی دارند تا فضای مورد نیاز را از طریق این عمق تامین کنند.

پس اگر یخچال را بصورت ساده در آشپزخانه قرار دهید، دید بصری خانه را با سه وجه یخچال درگیر می‌کنید و تمام نگاه‌ها به یخچال معطوف می‌شود.

با ساخت قاب کابینتی، نه تنها یخچال خود را پنهان نمی‌کنید، بلکه به فضا یک سر و شکل مدرن می‌بخشید. علاوه بر این، می‌توانید با طراحی یک باکس در فضای بالای یخچال، فضایی برای برخی از آیتم‌های غیر ضروری بسازید.

فقط این موضوع را در نظر داشته باشید که از قرار دادن اشیای سنگین در کابینت بالای یخچال بپرهیزید، چون ممکن است باعث شکستن و سقوط کابینت یخچالی شده و به ساید‌بای‌ساید صدمه بزنید. البته راه حل فوق تنها برای یخچال‌های ساید‌بای‌ساید نیست. امروزه پای یخچال‌های بزرگ به راحتی به آشپزخانه‌ها باز شده و این فرمول برای آن‌ها نیز کاربرد دارد.

یخچال کوچک، ماشین را در پارکینگ قرار دهید

به این جمله فکر کنید: جاسازی یخچال در کابینت! یخچال‌های کوچک یا مینی یخچال‌ها، یک وسیله ضروری نیستند، اما احتمال این‌که شما به آن نیاز پیدا کرده‌باشید هم کم نیست. اگر به یک مینی یخچال نیاز دارید، بهترین جا برای آن زیر کابینت آشپزخانه است. این وسیله تقریبا هم اندازه با ماشین لباسشویی یا ماشین ظرفشویی است. پس می‌توانید در کنار آن و زیر کابینت جاسازش کنید. در عین حال یکی از بهترین نقاط برای نگهداری این وسیله، در اتاق خواب و کنار تخت است. اگر به دکوراسیون مدرن اهمیت نمی‌دهید، مینی یخچال می‌تواند در کنار باقی لوازم شما و در آشپزخانه قرار گیرد، یک گلدان روی آن قرار دهید و یا آن را کنار یک مجسمه بزرگ گچی سفید که روی زمین است بگذارید، با چند کتاب تزئینش کنید و به این صورت به محیط آشپزخانه حال و هوای جذابی دهید.

دسترسی به آب و برق را فراموش نکنید

شاید ورودی آشپزخانه بهترین نقطه برای جاسازی یخچال در آشپزخانه باشد، یا شاید یک فضای خالی بزرگ دارید که جان می‌دهد برای گذاشتن یخچال، اما هر دو نقطه با پریز برق فاصله زیادی دارد. یادتان باشد که آشپزخانه محل خطرناکی برای سیم‌کشی یخچال است. هربار که گاز را روشن می‌کنید یا شیر آب را باز می‌کنید، یک سیم‌کشی معیوب ممکن است جان شما را به خطر اندازد. شاید پیدا کردن جای یخچال در کابینت آشپزخانه کار ساده‌ای نباشد، اما سعی کنید که تا حدامکان از سیم‌کشی اضافه پرهیز کنید.

اگر یخچال سایدبای ساید دارید، آن را در نزدیکی شیر آب قرار دهید تا از شلنگ بزرگی استفاده نکنید. فراموش نکنید که سیم برق را بدون رابط به پریز وصل نکنید.

چه محلی برای قرار دادن یخچال در آشپزخانه مناسب نیست

راحتی باز و بسته شدن درب یخچال یک مسئله مهم است. یخچال را در محلی قرار ندهید که باز و بسته کردن درب آن متوجه کوچک‌ترین محدودیتی باشد. تصور کنید که بعد از مدتی درب یخچال ساید بای ساید شما توسط کابینت قر شده باشد، یا رنگ متال و استیل آن خراش‌های واضحی بردارد. چیز‌های دردناک زیادی در دنیا هست، و حقیقتا یکی از آن‌ها بی‌ریخت شدن یخچال سایدبای‌ساید گران‌قیمت خانه است.

درست است که پیش از این از مینی یخچال‌ها صحبت کردیم و گفتیم که جای یخچال در کابینت چطور می‌تواند دکوراسیون خانه را دست‌خوش تحول اساسی نمیاد. یخچال مخفی در کابینت یک گزینه مناسب است،  اما نباید فراموش کنید که تبادل و گردش هوا برای یخچال، نقش اکسیژن را برای بدن جانداران دارد.

نباید یخچال را در معرض نور خورشید قرار داد. پس نوری را که از پنجره وارد آشپزخانه می‌شود زیر نظر بگیرید. آن را در کنار اجاق گاز هم قرار ندهید، اجاق گاز منبع تولید گرمای آشپزخانه است، مشروط به اینکه از آبگرم‌کن خبری نباشد.

بنابراین هر دو گزینه را جدی بگیرید. گرما باعث می‌شود که موتور یخچال به خوبی کار نکند و در بلند مدت دچار خرابی شود. موضوع دیگر اینکه گرما و نور باعث زرد شدن بدنه یخچال‌هایی می‌شود که رنگ‌ آنها روشن است. مطمینا تا اینجای مقاله متوجه شدید که چه محلی برای قرار‌دادن یخچال در آشپزخانه مناسب نیست. تا انتها با ما همراه باشید.

حرف آخر

بیایید در انتها به این سوال پاسخ دهیم که در حقیقت محل قرار گیری یخچال کجاست؟‌ آشپزخانه یا اتاق خواب؟ آیا نشیمن جای خوبی برای قرار دادن آن است؟ هر شکلی از پلان خانه، می تواند پاسخ متفاوتی به این پرسش ارائه دهد. خانه کوچک، نمی‌تواند پذیرای یک یخچال بزرگ باشد. این همان پارک کردن آسمان‌خراش صد طبقه در یکی از کوچه‌های تنگ و بن بست خیابان انقلاب است. پس محل مناسب قرار گیری یخچال خیلی هم ساده نیست!

اما اگر به یخچال خود علاقه دارید، راه حل‌های دیگر می‌تواند راهگشا باشد. آشپزخانه را برای این هیولا خلوت کنید، یا این‌که آن را به جای دیگری از خانه منتقل کنید.

این جواب ما به این سوال بود. به این‌که در یک خانه با ظرفیت پذیرش کمتر، چطور یک یخچال اضافه را جای دهیم. ممکن است شما به این سوال، با توجه به نیاز خود پاسخ دیگری دهید. مثلا آن را فورا بفروشید. یا اینکه بسته‌بندی کرده و آن را در انباری به خاک بسپارید.

۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (2 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *