۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

مدت زمان شستشوی ماشین لباسشویی

زیاد پیش می‌آید مشتریان فکر ‌کنند لباسشویی خیلی برای شستن لباس‌ها وقت می‌برد و ما هم در این مقاله به این موضوع پرداخته‌ایم و دلیلش را توضیح داده‌ایم. به هر حال، به نظر می‌رسد هنوز خیلی‌ها هستند که در خصوص مقدار زمانی که لباسشویی‌ها برای تمام کردن کار نشان می‌دهند سردرگم باشند.

زیاد پیش می‌آید مشتریان راجع به اینکه چرا ماشین لباسشویی‌شان بیش از آن زمانی که برای تمام کردن شستشو نشان داده‌اند اغلب زمان می‌برند یا، در بعضی مواقع، چرا حتی زودتر کارها را تمام می‌کنند از ما سوال می‌پرسند.

با اینکه غالباً این اتفاق بد تلقی می‌شود باید گفت اتفاقاً خیلی هم خوب است، چون با زود‌ تمام شدن کار لباسشویی هم کمتر انرژی مصرف می‌شود و هم اینکه شرکت‌های تولیدی، مثل Dynamic Wash، به مشتریان‌شان یاد‌آور می‌شوند که لباسشویی‌هایشان به همین شیوه رفتار می‌کنند.

زمان‌های شستشوی متغیر

تقریباً بدون استثنا هر ماشین لباسشویی که زمان باقی مانده یا مدت زمان شستشو را نشان می‌دهد دارد زمان تخمینی اینکار را نشان می‌دهد، نه زمانی که واقعاً برای این کار طول می‌کشد.

دلیلش هم وقتی به آن فکر کنید عاقلانه به نظر خواهد رسید.

ابتدا که ماشین لباسشویی را روشن می‌کند دستگاه نمی‌داند چه چیزی درون خود دارد، چه مقدار است، فشار و دمای آب ورودی چقدر است و الی آخر. لباسشویی‌تان باید با هر تعداد عامل متغیر که پیش می‌آید سر‌و‌کله بزند و قبل از درک همۀ آن‌ها نمی‌داند قرار است با این لباس‌ها چکار کند.

این قضیه را می‌شود خیلی خوب با مسیریاب ماشین‌تان مقایسه کرد.

وقتی سفرتان را شروع می‌کنید غالباً سیستم مسیریاب هیچ اطلاعی در مورد ترافیک، تعمیرات جاده‌ای، محدودیت‌های موقت سرعت و بسیاری از عوامل دیگر را ندارد که ممکن است تخمین زمان سفرتان را تغییر دهد و شما هم همچین انتظاری از مسیریاب ندارید.

ماشین لباسشویی شما نیز دقیقاً به همین شکل است.

به محض دریافت اولین زمان تخمینی برای پایان کار لباسشویی، دستگاه‌تان هنوز نمی‌تواند متغیرهایی را که در شروع کار نتوانسته است تشخیص دهد محاسبه کند.

کاری که اغلب لباسشویی‌های خوب انجام می‌دهند این است که زمان تخمین زده شدۀ اول را مجدداً محاسبه می‌کنند و در حینی که درک می‌کنند برای تمیز کردن لباس‌هایتان چه کاری باید انجام دهند زمان پایان کار را به‌روز می‌کنند.

توضیح عوامل اصلی

عوامل کلیدی‌ای هستند که روی زمان پایان کار ماشین اثر می‌گذارند، و با اینکه این فهرست همۀ آن‌ها را در بر نمی‌گیرد، عوامل مهمی هستند تا درک کنید دیدن زمان‌های متفاوت برای شستشو کاملاً عادی است.

هر کدام یا چند تا از این‌ عوامل، یا حتی همه‌شان، در ترکیب با هم روی زمان تکمیل هر نوع شستشو اثرگذار هستند.

فشار آب ورودی

فشار آب ورودی می‌تواند روی زمان پایان شستشو تأثیر واقعاً بزرگی بگذارد.

برای تست این مسئله، یک ماشین لباسشویی را به جریان آب با فشار بالا وصل کردیم و دیدیم ظرف کمتر از دو دقیقه ماشین لباسشویی پر از آب شد.

سپس فشار آب را تا می‌توانستیم کاهش دادیم و نزدیک به ده دقیقه طول کشید تا دستگاه پر از آب شود. این تفاوتی بسیار زیاد محسوب می‌شود.

به خاطر داشته باشید که بیشتر لباسشویی‌ها حداقل سه یا چهار بار برای شستن لباس‌های کتان یا دیگر جنس‌ها پر و خالی می‌شوند و لباس‌ها را آب می‌کشند. با این اوصاف، برای هر بار شستشو باید حداقل تا چهل دقیقه وقت بیشتری در نظر بگیرید.

لباسشویی نمی‌تواند چنین چیزی را تشخیص دهد. قبل از اینکه دستگاه شروع به پر شدن کند و برنامه‌های الکترونیکی زمان متوسط پر شدن دستگاه را تشخیص دهند، آن ‌هم اگر برای اینکار برنامه‌ریزی شده باشند، لباسشویی باید پیشاپیش زمان پایان را تخمین زند و بعد از شروع بهترین تخمینش را نشان دهد.

لباسشویی‌های بهتر با برنامه‌های الکترونیکی بهتر با گذشت زمان این وضعیت را یاد می‌گیرند و هر چه بیشتر بگذرد تخمین بهتری در زمان شروع ارائه می‌کنند، ولی به هر حال همین هم دقیق نیست.

دمای آب ورودی

دمای آب ورودی به داخل لباسشویی‌ها از خانه‌ای به خانۀ دیگر، حتی اگر در یک کوچه باشند، فرق می‌کند.

این تفاوت می‌تواند در حد چند درجه یا خیلی بیشتر هم باشد و بسته به فصل سال و نیز شیوۀ لوله‌کشی خانه هم می‌تواند متفاوت باشد.

برای نمونه، همه‌مان می‌دانیم و درک می‌کنیم که طی فصول سرد زمستان دمای لوله‌کشی آب سرد خیلی پایین‌تر از دمایش در فصول تابستان است.

لباسشویی‌ شما که نمی‌داند الان چه فصلی از سال است. همچنین قبل از اینکه آب داخلش جریان یابد از دمای آن اطلاعی ندارد. فقط می‌داند که باید دمای آب را به هر دمایی که مشخص شده است برساند.

این تفاوت می‌تواند از هر دمایی شروع و تا ده درجه سانتیگراد هم برسد. در این حالت بسته به مدل دستگاه و توان سیستم گرمایشی، زمان زیادی برای گرم کردن آب صرف می‌شود.

همچین موردی را می‌توانید وقتی لوله‌کشی خانه داخلی است و آب زیادی در لوله‌ها وجود دارد ببینید؛ در این حالت دمای آب داخل لوله‌کشی بالا آمده است و در نتیجه لباسشویی‌ زودتر می‌تواند آب را گرم کند. ولی اگر سیستم لوله‌کشی به‌ندرت در لوله‌های داخلی آب ساکن داشته باشد مجبور می‌شوید آب بسیار سرد را از شاه‌لوله‌ها تأمین کنید که برای گرم کردنش در لباسشویی‌ زمان زیادی نیاز خواهید داشت.

حتی اگر لوله‌کشی زیادی هم داخل خانه داشته باشید ولی قبل از اینکه لباسشویی را روشن کنید یکی از اعضای خانواده این آب را مصرف کند، آب تازه‌ای وارد لباسشویی می‌شود که اکنون جایگزین شده است و خیلی سردتر است.

به عبارتی، عوامل زیادی وجود دارند که ماشین لباسشویی‌تان پیشاپیش هیچ راهی برای تشخیص همۀ آن‌ها ندارد.

پس مجدداً دستگاه باید دست به تخمین بزند.

سطح مورد نیاز آب

دلیل وجود ماشین لباسشویی تمیز کردن لباس‌هایتان است و بدون سر‌و‌کله زدن با جزئیات باید گفت سطح آب لازم برای اینکار به عوامل متعددی بستگی دارد.

اولین عامل برنامه‌ایست که برای شستشو استفاده می‌کنید. معمولاً خود لباسشویی‌ می‌تواند میزان تقریبی آب لازم را، و بر همین اساس، زمان تقریبی را تخمین بزند، اما قبل از رسیدن به این مرحله دو عامل دیگری وجود دارند که باید آن‌ها را در نظر بگیریم.

مورد بعدی مقدار ‌و نوع شوینده‌ایست که استفاده می‌کنید.

اگر بیش از حد لباس داخل لباسشویی‌ بریزید، به آب بیشتر و متعاقباً زمان بیشتر برای گرم کردن آن نیاز دارد و برای همین، زمان بیشتری برای شستشو صرف می‌کند و احتمالاً هم نتواند لباس‌ها را خوب تمیز کند.

اگر از شوینده‌ای استفاده کنید که آب زیادی لازم داشته باشد، باز به آب بیشتر و نیز زمان بیشتر برای گرم کردن آب نیاز خواهید داشت.

همیشه وقتی با افزایش سطح آب داخل لباسشویی‌، انرژی بیشتری هم مصرف می‌شود. این مقدار انرژی آنچنان هم زیاد نیست، ولی بالاخره از حد معمول زیادتر هست.

بار دیگر باید گفت ماشین لباسشویی شما نمی‌تواند این عوامل را پیشاپیش تشخیص دهد، با گذشت زمان باید بر اساس مقدار از پیش تعیین شدۀ آب این موارد را یاد بگیرد، با اینکه الان همۀ لباسشویی‌‌ها از انواع مختلفی از سطوح آب بهره می‌گیرند.

کاری به ماشین لباسشویی نداشته باشید
غالب توصیه ما این است که تا زمانی که لباسشویی‌تان کارش را به پایان می‌رساند هیچ ایرادی ندارد.

زمان‌های متفاوت شستشو، زمان‌های شستشوی طولانی و از این قبیل همگی در لباسشویی‌های مدرن عادی هستند و فقط باید با این شرایط بسازیم چون، برای برآورده ساختن انتظارات مصرف انرژی تعیین شدۀ دولت و مردمی که لباسشویی می‌خرند و استفاده می‌کنند، باید اینگونه باشیم.

اگر فکر می‌کنید خیلی طول می‌کشد تا لباسشویی کارش را تمام کند تقریباً با اطمینان می‌توان گفت تا وقتی که کارش را به پایان می‌رساند هیچ ایرادی متوجه آن نیست. بلکه شرایط مختلف است که چنین زمان‌های طولانی‌ای را رقم می‌زند و همانطور که نشان دادیم خیلی از این شرایط ممکن است تغییر کنند.

کافی است به این فناوری، که ماشین لباسشویی مدرن باشد، اعتماد داشته باشید و آن را به حال خود بگذارید تا کارش را انجام دهد.

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی در تهران

آیا ماشین لباسشویی شما دچار مشکل شده و برای تعمیر آن نیاز به راهنمایی و کمک دارید؟ آیا می‌خواهید ماشین لباسشویی شما توسط نمایندگی و تعمیرکار معتبر تعمیر شود. با ما تماس بگیرید تا همکاران ما ضمن راهنمایی، در صورت درخواست شما یک از تعمیرکاران به محل شما اعزام کنند. ما با مناسب‌ترین قیمت، شش ماه ضمانت خدمات و بهترین لوازم یدکی ماشین لباسشویی شما را تعمیر می‌کنیم. در ضمن ما تمامی برندهای معتبر را سرویس و تعمیر می‌کنیم.

تعمیر ماشین لباسشویی
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

1 دیدگاه

  • چدودچدوپ

    اخرم یه تایم حدودی نگفت اینهمه صغری کبری کرد

  • دیدگاه خود را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *