۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (2 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

موقع خراب شدن یخچال فریزر باید چکار کرد

شما زمان کمی برای جلوگیری از فساد موادغذایی داخل یخچال‌ دارید. بنابراین به سرعت وارد عمل شوید. خرابی یخچال فریزر مثل تفتیش‌عقاید در‌اسپانیا است که هیچ کس انتظار وقوع آن را ندارد. به همین دلیل شانس آن وجود دارد که ناگهان یقه شما را بگیرد و شما قبل از فساد مواد غذایی و از دست رفتن قابلیت سرمازایی یخچال فریزر وقت بسیار کمی دارید.

برای قطع برق کوتاه مدت مانند خاموشی در حین وقوع طوفان، بهترین راه منتظر ماندن و کم کردن دفعات باز کردن در یخچال فریزر و امید به رفع قطعی برق پیش از گرم شدن بدنه است. قرار دادن یک کیسه یخ در داخل یخچال هم می‌تواند مفید باشد. اما به‌خاطر داشته باشید دمای داخل یخچال فریزر به‌محض از کار افتادن شروع به افزایش می‌کند. بنابراین، اگر گمان به قطع طولانی برق و یا خرابی یخچال فریزر خود دارید باید به‌سرعت وارد عمل شوید.

قدم اول: جایگزین خنک کننده‌ای را بیابید

زمانی که با یخچال فریزری سر وکار دارید که بدرستی کار نمیکند، نیاز به پیدا کردن جایگزینی برای خنگ نگه داشتن موادغذایی دارید. یخدان یا کلمن در اینجا گزینه مشخصی است اما اگر علاقه به محیط بیرون و یخچال فریزر قابل حمل در گاراژ دارید، این کار هم کاملاً ایمن است.

اما در کنار این کار می‌توانید از فریزر خود نیز استفاده کنید. در حالت عادی یخدانی بزرگ به یخچال‌‌فریزر چسبیده و شما با گذاشتن یخ سعی در متعادل نگه‌داشتن دما بکنید.

قدم دوم: کیسه‌های یخ بگیرید

بهتر است بروید و مقداری یخ تهیه کنید. در این حالت مواد غذایی را در یخچال رها کنید. این مکان حتی با وجود نبود برق هم بهترین گزینه برای نگهداری مواد غذایی تا زمان رسیدن شماست. اگر قطع برق در حومه شهر است باید بجنبید. فرمان یار محلی‌تان هم به احتمال زیاد مشکلی مشابه شما دارد. وهمسایگانتان هم به‌دنبال جمع‌آوری یخ هستند.

اگر از فروشگاه ها دور هستید، چندین کیسه مازاد یخ را برداشته و آنها را در وان حمام قرار دهید تا یخ یخدان حین ذوب شدن دوباره تجدید شود. البته یخ در وان حمام شما نیز آب می شود اما شما باید یخ کافی در دسترس داشته باشید تا بتوانید یک یا دو بار یخدان را قبل از خرید دوباره از یخ پر کنید.

قدم سوم: در خصوص نگهداری برخی مواد غذایی و دور ریختن بقیه آنها بیندیشید

احتمال دارد که همه مواد غذایی یخچال فریزرتان در یخدان جا نشود بنابراین، شما باید محتویات یخچال را اولویت بندی نمایید:

اینکار را با دور ریختن هر ماده‌ای که قابل نگهداری نیست، شروع نمایید. پس از آن باقیمانده محتویات یخچال را به سه بخش تقسیم نمایید:

۱- مواد غذایی که به یخچال نیاز ندارند مانند: نوشیدنی‌ها، نان، چاشنی‌های فاقد تخم‌مرغ یا لبنیات و غیره. این مواد را تا زمان برگشت و اجرا در قفسه نگهداری نمایید. می‌توانید آنها را در یخچال رها کنید. اما اگر نمی‌خواهید این مواد در یخچال نگهداری شوند، آنها را خارج نمایید. (در یخچال را در زمان خاموشی نیمه‌باز بگذارید تا ازایجاد بوی بد جلوگیری شود.)

۲- مواد غذایی که نیاز به یخچال دارند اما تا حدودی از فاسد شدن در امانند مانند: میوه و سبزیجات، پنیر چدار، پاستای تازه و برخی غذاهای مانده. این مواد باید به یخدان انتقال پیدا کنند.

۳- مواد غذایی که باید با احتیاط منجمد شوند مانند: غذاهای دریایی و گوشت خام، لبنیات، پنیر نرم و غیره. این مواد شانس خرابی بالایی در مواجه با گرما در یخچال دارند. اما این مواد از نظر قیمتی هم گران هستند. شما در اینجا چهار راهکار دارید:

به‌تندی مصرفشان کنید.

آنها را دور بیندازید.

اگر این قطعی برق در تمامی همسایگان نیست، از همسایگان درباره نگهداری برخی از این مواد در یخچا‌لهایشان سوال نمایید.

این مواد را در یخدان اورژانسی خود نگهداری نمایید. اما بخاطر داشته باشید که آنها را در خنک‌ترین قسمت نگهداری کرده و در کوتاهترین زمان مصرف نمایید.

قدم چهارم: یخدان خود را به شکل موثر بسته بندی نمایید

به‌محض اطلاع از چگونگی پر کردن یخدان، باید آن را به‌صورت درست بسته بندی نمایید. این‌کار را با قرار دادن لایه‌ای از یخ در زیر آن و سپس لایه‌ای از موادغذایی داخل یخچالتان آغاز نمایید، بعد لایه‌ای از غذای تازه و در آخر باز لا‌یه‌ای از مواد داخل یخچال و به همین روال اینکار را ادامه دهید. (و به یاد داشته باشید که همه چیز را در ظروف و یا کیسه های ضد آب، مهر و موم کنید تا آب جمع نشود.)

زمانی‌که غذایتان با دقت در داخل یخدان قرار گرفت، روی آن را با لایه مناسبی از یخ بپوشانید.( تمام یخدان را در صورت امکان با یخ بپوشانید.) و محکم درب آن را ببندید. سعی کنید تعداد دفعات باز و بسته کردن یخدان را کاهش دهید اما فراموش نکنید که یخ را حین آب شدن جایگزین کنید. ممکن است مجبور به تخلیه آب‌ها برای جلوگیری از جمع شدن آب شوید.

قدم پنجم: کمک بگیرید

اهمیتی ندارد که یخدان شما چقدر خوب عمل می‌کند باید به‌دنبال مکانی باشید که به‌طور دائمی بتواند مواد غذایی را در خود نگه‌دارد.

اگر مسیر تعمیر را انتخاب کنید، می‌بینید که باید با زمان‌های شلوغ تکنسین ‌ها و در دسترس‌بودن قطعات کنار بیایید. اگر هم برای خریدن یخچال جدید اقدام کنید، با کوهی از تحقیقات در خصوص انتخاب یخچال باارزش روبه رو می شوید که سال‌ها بخشی از زندگی شما خواهد بود.

هر کدام از این راه ها را می‌توانید انتخاب کنید. چرا اجاره موقتی یخچال را امتحان نکنید؟ البته، در خصوص اجاره به شرط تملیک صحبت نمی‌کنیم که جیب شما را خالی می‌کند. اما برخی شرکت‌های اجاره لوازم خانگی وجود دارند که می توانند یخچال را به مدت یک‌ماه اجاره بدهند و حتی روز بعد از سفارش‌گیری هم این دستگاه را به شما تحویل می‌دهند.

استفاده از این فرصت به شما اجازه می‌دهد تا قطعات یخچال را تعمیر کرده و یا دنیال جایگزین مطمئنی برای یخچال خود باشید. این امکان از به‌کارگیری یخدان کاراتر بوده و شرایط بهتری برای حفظ مواد غذایی‌تان ایجاد می‌کند. و اگرهم از نقطه‌نظرمالی و زمانی برای پر کردن یخ در یخدان به قضیه نگاه کنیم، به نسبت گزینه مقرون به‌صرفه‌ای است.

قدم ششم: وقت تصمیم‌گیری (تعمیر یا جایگزینی)

تعمیر یخچال

اگر یخچال معیوبتان کاملاً جدید است، با خرده‌فروش در خصوص ضمانتنامه تماس بگیرید.(در صورت داشتن رسید خرید) حتی در صورتی که وقت ضمانت یخچال‌تان به پایان رسیده است، پرسیدن ضرری ندارد. ممکن است خرده فروش و یا تولید‌کننده با حسن نیت به شما کمک کند.

بدون در نظر گرفتن شرایط ضمانتنامه، ممکن است شما زیرنظر قانون حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان در استرالیا باشید به‌خصوص اگر دستگاه شما گرانقیمت بوده و از مارک خوبی بوده است و انتظار ماندگاری بلند مدت آن را داشته‌اید.

اگر ضمانتنامه آن منقضی شده است، مظنه یک یا دو نفر را برای بازدید از یخچال بیاورید و بسنجید که ارزش یخچال از هزینه تعمیر بیشتر باشد. اگر نه که شما مجبور به پرداخت پول بیشتری برای تعمیر آن نسبت به ارزش خود یخچال می‌باشید.

چطور تعمیرکار پیدا کنید؟ با تولید کننده تماس بگیرید و در وبگاه آنها فهرست تعمیرکاران مجاز را بررسی کنید و یا از ارتباط کلامی استفاده کنید و در آخر از خدمات آنلاین مناقصه تجاری بهره ببرید. از آنجاییکه یخچال وسیله‌ای بزرگ و دستگاهی با شکلی عجیب است،اطمینان حاصل کنید که تکنسین سرویس خانگی را ارائه می‌دهد.

جایگزین کردن یخچال

یخچال جدید نقطه کانونی در خانه شما درطی ۱۰ یا ۱۵ سال آینده خواهد بود. بنابراین، اهمیت دارد که بررسی هایتان را بخوبی انجام داده باشید. امکان دارد تغییرات زیادی از زمان خرید یخچال قبلی در منزلتان روی داده باشد مثلاً تعداد اعضای خانواده‌تان بیشتر شده باشد که در این‌صورت یخچال با ظرفیت بیشتری نیاز دارید و یا فن‌آوری و ذائقه شما در طول زمان دچار تغییر شده باشد. دستورالعمل های خریدمان می‌تواند به شما در یافتن بهترین یخچال فریزر کمک ‌کند. اما اولین نکته این است که باید ظرفیت مورد نیاز یخچال در نظر گرفته شود و ویژگی های دلخواهتان به همراه طرح هماهنگ با آشپزخانه و چگونگی استفاده از آن هم لحاظ شود.

نکته بااهمیت‌تراین است که اطمینان حاصل نمایید که مدلی که انتخاب می‌کنید در جای یخچال جا بشود(تاکید می کنیم خیلی بااهمیت است که بلندی، عرض و عمق محل قرارگیری یخچال را به دقت اندازه‌گیری کنید). پس از آن دوباره اینکار را انجام دهید. و بخاطر بسپارید در کناره‌ها و پشت حدود ۵ سانتی‌متر و برای جریان پیدا کردن هوا از سقف هم در حدود ۱۰ سانتی‌متر را آزاد بگذارید در غیر این‌صورت یخچال به‌درستی کار نمی‌کند.

اگردر خصوص هزینه‌ای که قادر به پرداخت آن هستید و سایز و مدل یخچال‌تان و ویژگی‌های یخچال رویاییتان تصمیم‌گیری کردید، اکنون زمان خرید فرا رسیده است. خرید یخچال یکی از گران‌ترین خریدها است بنابراین ارزش وقت گذاشتن را دارد و از چانه زدن هم نهراسید.

هم‌چنین به‌دلیل آنکه قادر به حمل یخچال جدید خود در عقب ماشین نیستید، به دنبال خرده‌فروشی باشید که سرویس تحویل (ترجیحاً رایگان) را ارائه دهد. بهتر است به دنبال خرده‌فروشی باشید که دستگاه قدیمی شما را هم بردارد و ببرد.

تعمیر تخصصی یخچال فریزر در تهران

آیا یخچال فریزر شما دچار مشکل شده و برای تعمیر آن نیاز به راهنمایی و کمک دارید؟ آیا می‌خواهید یخچال فریزر شما توسط نمایندگی و تعمیرکار معتبر تعمیر شود. با ما تماس بگیرید تا همکاران ما ضمن راهنمایی، در صورت درخواست شما یک از تعمیرکاران به محل شما اعزام کنند. ما با مناسب‌ترین قیمت، شش ماه ضمانت خدمات و بهترین لوازم یدکی یخچال فریزر شما را تعمیر می‌کنیم. در ضمن ما تمامی برندهای معتبر را سرویس و تعمیر می‌کنیم.

تعمیر ماشین لباسشویی
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (2 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *