۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

ماشین ظرفشویی ظروف را خشک نمی‌کند؟ پنج توصیه

ماشین‌های ظرفشویی برای فراهم کردن آسایش در منزل طراحی شده‌ است که هم در زمان صرفه‌جویی می‌کند و هم مقدار زحمت شما را. برای همین واقعاً خسته کننده است حتی بعد استفاده از دور خشک‌کن هنوز مجبور باشید ظروف را خودتان با دست خشک کنید.

در اینجا برای حصول اطمینان از خشک شدن کافی ظروف و اینکه بتوانید فوراً ظروف را در جا‌ ظرفی قرار دهید چند اشتباه متداول را شرح داده‌ایم که باید از آن‌ها دوری کنید.

به محض تمام شدن کار ظرفشویی، در آن را باز کنید

ظرفشویی‌ها ظرف‌ها را با آب داغ تمیز می‌کنند و بعد از پایان شستشو، بخار باقی مانده درون‌شان به‌دام می‌افتد. اگر بخار راهی برای خروج نداشته باشد، به صورت رطوبت روی ظرف‌ها می‌نشیند و ظروف را لغزنده و نمناک می‌کند.

بعضی از مدل‌ها پس از پایان شستشو به شکل خودکار در دستگاه را باز و بخار را به بیرون هدایت می‌کنند، برای همین ظروف فرصت کامل خشک شدن در هوا را پیدا می‌کنند. اگر ظرفشویی شما چنین قابلیتی ندارد، بهتر است برای شنیدن آلارم پایان کار دستگاه گوش‌تان را تیز کنید یا اینکه منتظر پایان یافتن زمان تایمر بمانید. حتی با وقت گرفتنی ساده با گوشی‌تان به یاد خواهید داشت کی باید در ظرفشویی را باز کنید.

بررسی کنید ظرف‌ها با هم تماس نباشند

بهتر است وقتی ظروف را در ماشین ظرفشویی می‌گذارید اطراف‌شان اندکی فضا باقی بگذارید. محل‌هایی که دو ظرف با هم تماس دارند مناسب برای جمع شدن آب و بخار هستند و باعث می‌شود بعد از تمام شدن کار همچنان مقداری رطوبت روی ظروف باقی بماند.

از مواد براق کننده۱ استفاده کنید

در حالیکه شوینده‌های مخصوص ماشین ظرفشویی خیلی خوب از عهدۀ تمیز کردن ظرف‌هایتان بر می‌آیند، استفاده از مواد براق کننده باعث جریان روان آب روی ظرف‌ها می‌شود. جریان روان آب جلوی آسیب قطرات باقی ماندۀ آب به ظروف شیشه‌ای اعلا را می‌گیرد و نیز کمک می‌کند آب روی ظروف باقی نماند و خشکِ خشک شوند.

آیا ظروف پلاستیکی هم می‌شویید؟

به این دلیل که دمای بالا در ماشین ظرفشویی به ظروف پلاستیکی آسیب وارد می‌کند، شستن این قبیل ظروف در ظرفشویی چندان خوب نیست. ولی به هر حال، ظروف پلاستیکیِ مخصوص برای استفاده در ماشین ظرفشویی دقیقاً مثل ظروف شیشه‌ای، فلزی یا سرامیکی گرما را از خود عبور نمی‌دهند.

این یعنی دمای آبی که برای تمیز کردن این نوع ظروف استفاده می‌شود خیلی پایین‌تر از دمای آب برای شستن دیگر ظروف است و اینکه تبخیر آب سرد به سرعت آب داغ نیست. به همین خاطر، در پایان شستشو خیلی پیش می‌آید ظروف پلاستیکی همچنان مربوط باشند.

ظروف را از قبل نشویید

ضرورتی ندارد قبل از گذاشتن ظروف داخل ظرفشویی آن‌ها را آب بکشید، تا مادۀ شوینده چیزی برای تمیز کردن داشته باشد و عملکرد مناسبی از خود نشان دهد و بتواند ظروف را کاملاً تمیز کند.

و اینکه بعضی از ماشین ظرفشویی‌های هوشمند از حسگرهایی برای تشخیص میزان کثیفی ظروف استفاده می‌کنند و برای فراهم کردن بهترین تمیز‌کاریِ ممکن، به شکل خودکار نحوۀ شستشو را تنظیم می‌کند.

برای همین اگر قبل از گذاشتن ظروف در ظرفشویی آن‌ها را آب بکشید، احتمال دارد دستگاه برای شستشوی ملایم از زمان کمتر و دمای آب پایین‌تری استفاده کند. همانطور که ذکر شد، در شستشوی سریع با دمای پایین آب کمتری تبخیر می‌شود که همین یعنی باقی ماندن رطوبت بیشتر روی ظروف بعد از پایان شستشو.

تعمیر تخصصی ماشین ظرفشویی در تهران

آیا ماشین ظرفشویی شما دچار مشکل شده و برای تعمیر آن نیاز به راهنمایی و کمک دارید؟ آیا می‌خواهید ماشین ظرفشویی شما توسط نمایندگی و تعمیرکار معتبر تعمیر شود. با ما تماس بگیرید تا همکاران ما ضمن راهنمایی، در صورت درخواست شما یک از تعمیرکاران به محل شما اعزام کنند. ما با مناسب‌ترین قیمت، شش ماه ضمانت خدمات و بهترین لوازم یدکی ماشین ظرفشویی شما را تعمیر می‌کنیم. در ضمن ما تمامی برندهای معتبر را سرویس و تعمیر می‌کنیم.

تعمیر ماشین لباسشویی
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *