۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

نکاتی برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی ماشین ظرفشویی

آیا ممکن است دورانداختن کوهی از ظرف‌های کثیف آشپزخانه بعد از مهمانی‌ باصرفه‌تر از شستن آنها باشد؟ البته که این فکر صحیح نیست و کسی هرگز چنین کاری نمی‌کند. اما چگونه موضوع تمیز کردن ظروف می‌تواند کمترین آسیب را به محیط‌زیست بزند؟ شستشوی دستی یا با ماشین؟ آبکشی یا تمیزکردن؟ تلنبارشدن ظروف یا چیدن مرتب آنها؟

در زیر نکاتی از که در مورد «استفاده از ماشین ظرفشویی با بیشترین صرفه‌جویی اقتصادی» هستند ارائه شده‌است.

شستشو با ماشین ظرفشویی یا دستی

کدام روش انرژی کمتری مصرف می‌کند؟ این موضوع به سن ماشین ظرفشویی شما، تنظیماتی که استفاده می‌کنید و همچنین نحوه شستشوی دستی بستگی دارد. مطالعات نشان می‌دهد که وقتی حتی در جدیدترین ماشین‌های ظرفشویی از امکانات صرفه‌جویی اقتصادی نیز استفاده می‌شود، بازهم شستن با دست به‌صرفه‌تر است. زمانی که سینک یا تشت بزرگی را از آب پر می‌کنید تا ظرف‌ها را با دست بشویید، تشخیص اینکه استفاده از ماشین ظرفشویی می‌تواند آب کمتری مصرف کند، کار سختی نیست. میزان آبی که صرف پرکردن سینک و آبکشی ظرف‌ها نیاز است را تخمین بزنید. اگر در طول روز دو یا سه بار به شستشوی دستی ظرف‌ها می‌پردازید شاید مقدار آبی که صرف این کار می‌کنید شمارا شگفت‌زده کند. در ماشین‌های ظرفشویی جدید تنها بین ۳ تا ۱۰ گالن آب در هر بار شستشو استفاده می‌شود.

تمیزکردن بدون آبکشی

مطالعات نشان می‌دهد که اغلب افراد قبل از قراردادن ظروف داخل ماشین ظرفشویی آنها را آبکشی می‌نمایند. ماشین‌های ظرفشویی جدید، مدل‌هایی که در ۵ تا ۱۰ سال اخیر عرضه شده‌اند، حتی برای ظروفی که بسیار کثیف هستند مرحله تمیزکردن (پاک‌کردن باقی‌مانده غذاها) را انجام می‌دهند. قبل از گذاشتن ظروف در ماشین ظرفشویی وسوسه آبکشی آنها را از سرتان دورکنید، فقط به‌سادگی بقایای غذاها را از ظروف پاک‌کنید و مایعات را بریزید، باقی کار را به ماشین ظرفشویی انجام می‌دهد.

پرکردن ماشین ظرفشویی

براساس دستورالعملی که شرکت سازنده ارائه نموده‌است ظرف‌ها را بچینید. نحوه‌ی چیدن ظروف در دفترچه راهنمای استفاده از ماشین ظرفشویی شما به خوبی توضیح داده شده است. قبل از روشن‌کردن کاملاً طبقات را پرکنید تا استفاده از آب و انرژی بهینه شود. اما دقت کنید که به جریان آب اجازه گردش صحیح را بدهید تا شستن ظروف به‌درستی انجام شود. دقت کنید که ظروف به هم نچسبیده باشند.

شستشو در حالت کاملاً پر

ماشین ظرفشویی چه به‌صورت نیمه‌پر و چه کاملاً پر از مقدار آب یکسانی برای شستشو استفاده می‌کند. پرکردن تدریجی ماشین ظرفشویی در طول روز و روشن‌کردن آن در انتهای روز به‌صرفه‌تر از شستن دستی ظروف در طول روز است. اگر احساس می‌کنید که پرشدن ماشین ظرفشویی بیشتر از یک روز طول می‌کشد از گزینه آبکشی و نگهداری ظروف که در مدل‌های جدید مرسوم است،‌ استفاده کنید. با این روش، در حین اینکه در مصرف آب و زمان نسبت به آبکشی صرف‌جویی می‌کند، از خشک‌شدن غذاها روی ظروف نیز جلوگیری می‌شود. آبکشی معمولاً بین ۱ تا ۲ گالن آب مصرف می‌کند. هچنین دقیت کنید که پر کردن بیش از حد باعث می‌شود که آب به صورت مناسب به تمامی ظروف نرسد و ظرف‌ها کثیف بمانند.

از گزینه‌های صرف‌جویی انرژی استفاده کنید.

به برنامه‌های شستشوی مختلفی که روی ماشین ظرفشویی است دقت کنید و چرخه‌ای را انتخاب کنید که با کمترین میزان انرژی به انجام کار می‌پردازد. از گزینه حرارت‌دهی با هوای داغ برای خشک‌کردن ظروف استفاده نکنید. اگر مدل ماشین ظرفشویی شما قدیمی است و این امکان را ندارید، پس از آخرین آبکشی که انجام شد می‌توانید به سادگی ماشین ظرفشویی را خاموش کرده و درب را باز بگذارید تا ظروف خشک شوند. این روش باعث می‌شود که مرحله خشک‌شدن ظروف بیشتر طول بکشد و باتوجه به مطالعه برخی از مدل‌ها، روی آنها لکه آب باقی بماند. اما گاهی اوقات از این روش استفاده کنید تا اثرش را روی ماشین ظرفشویی ببینید.

کاهش دمای گرمکن آب داخل ماشین ظرفشویی

از اوایل دهه ۱۹۹۰ میلادی اغلب ماشین‌های ظرفشویی همراه با یک گرمکن آب عرضه می‌شدند تا دمای آب را بین ۶۰ تا ۶۳ درجه سانتی‌گراد بالا ببرند. این دما توسط سازندگان به‌عنوان دمایی مطرح شده‌است که بهترین عملکرد ماشین ظرفشویی را دارد. مزیت استفاده از این گرمکن در ماشین ظرفشویی آن است که شما می‌توانید آبگرمکن منزلتان را خاموش کنید و از این طریق هزینه‌های گرم‌کردن آب تا حد زیادی کاهش می‌یابد. دمای گرمکن ماشین ظرفشویی را روی ۵۰ درجه سانتی‌گراد تنظیم کنید (که معمولاً بین دو علامت متوسط و کم است)، این دما به اندازه کافی برای نیازهای روزانه آب را گرم می‌کند.

تعمیر تخصصی ماشین ظرفشویی در تهران

آیا ماشین ظرفشویی شما دچار مشکل شده و برای تعمیر آن نیاز به راهنمایی و کمک دارید؟ آیا می‌خواهید ماشین ظرفشویی شما توسط نمایندگی و تعمیرکار معتبر تعمیر شود. با ما تماس بگیرید تا همکاران ما ضمن راهنمایی، در صورت درخواست شما یک از تعمیرکاران به محل شما اعزام کنند. ما با مناسب‌ترین قیمت، شش ماه ضمانت خدمات و بهترین لوازم یدکی ماشین ظرفشویی شما را تعمیر می‌کنیم. در ضمن ما تمامی برندهای معتبر را سرویس و تعمیر می‌کنیم.

تعمیر ماشین لباسشویی
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *