۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

شرح برنامه‌های ماشین لباسشویی

قبل از اینکه ماشین لباسشویی جدیدتان را بخرید باید تصمیم بگیرید کدام‌برنامه‌ها برای شما و خانواده‌تان مفید است. اگر نگران محیط زیست هستید احتمالاً به دنبال ماشینی می گردید که چرخه کم مصرف داشته باشد. از طرف دیگر اگر یک سبک زندگی شلوغ دارید احتمالآً به دنبال مدلی می گردید که گزینه شستشوی سریع داشته باشد.

جدیدترین ماشین‌ لباسشویی‌ها برنامه‌های زیادی دارند، و از مدل‌های سنتی تا مدل‌هایی با آخرین تکنولوژی گسترده شده اند. وقتی ماشینی را انتخاب می کنید باید تصمیم بگیرید کدام چرخه‌ها را می‌خواهید، کدام را نمی‌خواهید، و برای کدام ‌یک حاضرید هزینه اضافه‌تری پرداخت کنید.

در اینجا نگاهی به تعدادی از چرخه‌های موجود می‌اندازیم که همگی برای نگهداری از لباس‌های شما به بهترین شکل طراحی شده اند.

شستشو ی پارچه ها و جنس های خاص

بیشتر ماشین‌های لباسشویی چرخه‌هایی برای تمیز کردن جنس‌های معمولی مثل کتان، و پارچه‌های مصنوعی مثل پلی‌استر و ویسکوز دارند. گاهی اوقات به برنامه مربوط به پارچه‌های مصنوعی نگهداری آسان (easy care) می گویند. با این حال اگر لباس‌هایی در کمدتان دارید که نیاز به مراقبت بیشتری دارند برنامه های زیادی برای آن ها وجود دارند.

 

پارچه‌های ظریف مثل لباس زیرهای توری و پیراهن‌های ابریشمی را می‌توان با انتخاب برنامه‌ای که برای لباس‌های لطیف طراحی شده کمی با ملایمت و مهربانی بیشتری نگهداری کرد. همچنین چرخه‌هایی که برای پشمی‌ها ساخته شده برای تمیز کردن ژاکت‌ها و پلوورها و آماده کردن آن‌ها برای روزهای سرد عالی هستند. حتی برخی از برنامه‌های ملایم مخصوص پشم نشان تأیید وول‌مارک دارند.

همچنین برخی از ماشین‌ای لباسشویی ادعا می‌کنند برنامه‌‌ای برای موارد درشت‌تر مثل ملحفه‌ها و پتوها دارند. مثلاً زانوسی یک برامه لحاف دارد که برای تمیز کردن وسایل خواب شما به بهترین شکل ممکن طراحی شده است.

مدل‌ای پیشرفته اغلب برای جنس‌های خاص‌تر برنامه خشک‌شویی دارند. اگر سبک زندگی‌تان فعال است، یا اینکه بچه دارید، یک ماشین لباسشویی با چرخه لباس‌ورزشی یا پالتو و بارانی برای شما ایده‌آل خواهد بود. حتی برخی از برندهای پیش‌رو برنامه‌هایی برای لباس‌های جین شما درست کرده‌اند،‌ تا بتوانید تا حد ممکن ظاهر آن‌ها را نو نگه دارید.

گاهی اوقات به برنامه مربوط به پارچه‌های مصنوعی نگهداری آسان(easy care) می گویند. با این حال اگر لباس‌هایی در کمدتان دارید که نیاز به مراقبت بیشتری دارند برنامه های زیادی برای آن ها وجود دارند.

رنگی‌ها و سفیدها (Whites and Colours)

مهم است که لباس‌هایتان را به دو دسته سفیدها و رنگی‌ها تقسیم کنید، و آن‌ها را جداگانه بشورید تا لباس‌ها به هم رنگ ندهند. حتی برخی از ماشین‌های لباسشویی برنامه‌هایی برای لباس‌های تیره دارند و کمک می‌کنند تا مدت طولانی‌تری رنگ شان را حفظ کنند. اگر کت و ‌شلوارها، پیراهن‌ها یا جین‌های تیره دارید،‌مطمئناً باید به دنبال همچین ماشینی باشید.

برندهای لوازم خانگی مثل بوش به کاری تصورنکردنی کرده‌اند و یک چرخه مخلوط درست کردند که به شما اجازه می‌دهد رنگ‌ها و جنس‌های مختلف را با هم بشورید. اگر تنبل یا نامنظم هستید عاشق این مدل خواهید شد. و در نهایت همه ما کم و بیش تنبل هستیم.

مرتب یا شلوغ – تنظیماتی برای شما وجود دارد

همچنین برنامه‌هایی که احتیاج دارید به این بستگی دارد که شما و افرادی که دور و برتان هستندتمیز و وسواسی هستید یا کثیف و شلخته.

اگر به طور مرتب لباسهای خیلی کثیف، مثل ست‌های ورزشی، دارید که باید تمیز شوند، بهترین گزینه شما انتخاب ماشینی با چرخه شدید است. این چرخه‌ها کمی طولانی‌تر هستند، ‌اما مطمئن می‌شوید که لباس‌هایتان تمیز شده‌اند.

وقت‌هایی که تنها چند تکه لباس تقریباً تمیز در ته سبد لباس‌های‌تان دارید می‌توانید با یک برنامه تازه کردن (Freshen Up) دوباره آن‌ها را خوشبو کنید.

گاهی لباس مورد علافه‌تان اتفاقی لک می‌شود. چرخه‌های پیش شستشو قبل از چرخه اصلی برای کم رنگ کردن لکه‌های خشک شده مناسب هستند، تامطمئن باشید که لباس‌تان دوباره در بهترین حالت بیرون می‌آید.

چرخه‌های پیش شستشو قبل از چرخه اصلی برای کم رنگ کردن لکه‌های خشک شده مناسب هستند.

عجله دارید؟

خیلی از ماشین‌های لباسشویی در گزینه‌های مربوط به هر چرخه انعطاف‌پذیری نشان می‌دهند،‌که اگر وقت زیادی در دست ندارید برای شما هالی خواهد بود.

چرخه‌های شستشوی سریع در ۱۵ تا ۳۰ دقیقه (بسته به مدل ماشین) لباس‌ها را می‌شورند. با استفاده از این برنامه‌ها می توانید برای برنامه تازه کردن در لباس‌های کمتر وقت بخرید. بلومبرگ یک برنامه کوتاه ۱۴ دقیقه‌ای دارد،‌که نزدیک به ۲ کیلوگرم لباس نسبتاً کثیف را در ۱۴ دقیقه می‌شورد.

برندهایی مثل بکو و هات‌پوینت برنامه‌های دوستدار طبیعت دارند، که برای کاهش هزینه آب و برق شما طراحی شده‌اند و از زمین محافظت می‌کنند. بعضی از مدل‌ها تنظیماتی برای حالت نیمه دارند که برای لباس‌های کمتر مناسب است و این برنامه هم کمک می‌کند تا اترژی ذخیره شود.

اگر لباس‌هایی دارید که با دست شسته‌اید می‌توانید از چرخه فقط چرخش استفاده کنید تا بیششتر آب لباس‌ها را خارج کنید و زمان خشک شدن آن‌ها ار کاهش دهید. اگر می خواهید آن ّا را درون خشک کن بیاندازید این کار کمک زیادی می‌کند.

اتوکشی کمتر

اگرچه برنامه‌هایی که اتوکشی کمتری می‌خواهند شما را کاملاً از آن بی‌نیاز نمی‌کنند، به صورت خاص طوری طراحی شده‌اند تا با تکنولوژی کاهش چروک و سرعت‌های کم‌تر، این کار ترسناک و پر مشقت را ساده‌تر ‌کنند.

برنامه های مراقبت ویژه

اگر در خانواده‌تان کسی را دارید که آلرژی داشته باشد، ‌برنامه‌های حذف کننده آلرژی عالی هستند.

این برنامه‌ها طراحی شده‌اند تا حین شستشو آلاینده‌ها و ذرات گرد و غبار را از لباس‌تان جدا کنند. چرخه‌های اضافه آبکشی یعنی کسانی که به مواد شوینده حساسیت دارند دیگر لازم نیست خارش پوست را تحمل کنند.

بعضی از ماشین‌ها چرخه‌هایی ویژه‌ مخصوص لباس‌هایی با برچسب «شستشو با دست» دارند. این چرخه‌ها به نرمی لباس شما را تمیز می‌شورند و در عین حال آن را به طور کلی تمیز می‌کنند.

اگر در خانه بچه کودک دارید چرخه‌ کودک مناسب کار شما است. لباس‌هایی مثل پیش‌بند و سرهمی به شدت تمیز می‌شوند تا لکه غذاها و کثیفی‌ها از آن‌ها پاک شوند. حتی برندهایی مثل بلومبرگ چرخه‌های بهداشتی دارند، که قادر است ۹۹٫۹٪ باکتری‌ها را در دمایی به پایینی ۳۰ درجه بکشد.

چرخه‌های اضافه آبکشی یعنی کسانی که به مواد شوینده حساسیت دارند دیگر لازم نیست خارش پوست را تحمل کنند.

علایم خشک‌شویی و مراقبت

اگر مطمئن نباشید دقیقاً به چه چرخه‌ای احتیاج دارید باید چه کار کنید؟

بهترین کار این است که نگاهی به کمد لباس‌هایتان بیاندازید و برچسب لباس‌هارا چک کنید. ممکن است بفهمید از آنچه که فکر می‌کردید لباس‌های ظریف یا شستشو با دست بیشتری دارید،‌ و یا لباس‌هایی دارید که به صورت خاص احتیاج به یک چرخه سرد دارند.

این جدولی به درد بخور از نشانه‌های شستشوی لباس است که با نگاه کردن به آن می‌فهمید که چی به چی است!

۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *