۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

چگونه ماشین لباسشویی را نصب کنیم؟

چنانچه ماشین لباسشویی را خودتان نصب کنید، در مدل‌های معمولی تا ۱۰۰هزارتومان و در مدل‌های توکار حتی بیشتر صرفه‌جویی اقتصادی خواهید داشت. وقتی ماشین لباسشویی را خودتان نصب می‌کنید پول کمتری خرج خواهید کرد. انتخاب اندازه، وزن و ابعاد کلی ماشین لباسشویی کار ساده‌ای نیست. اگر حمل‌ونقل یک جعبه بزرگ سفید و سنگین برای شما کار راحتی است و اهمیتی به کثیف‌شدن دست‌تانتان نمی‌دهید، بهتر است خودتان وارد عمل شوید و ماشین لباسشویی را نصب کنید. برای این کار نیاز به لوله‌کش نیست.

نحوه اتصال ماشین لباسشویی

  1. ماشین لباسشویی قدیمی را در آورید.
  2. آن را به‌طور کامل خاموش کرده و از برق بیرون بکشید.
  3. شیر آب سرد ماشین لباسشویی را ببندید.
  4. فلکه آب سرد را ببندید.
  5. شلنگ فاضلاب را بیرون بکشید.
  6. پیچ‌های حمل‌ونقل ماشین لباسشویی جدید را باز کنید.
  7. شلنگ آب سرد را وصل کنید.
  8. شیر فلکه آب را باز کنید.
  9. شلنگ فاضلاب را وصل کنید.
  10. ماشین لباسشویی را تنظیم کنید.

وسایل مورد نیاز:

  • آچارفرانسه و آچار معمولی
  • سطل
  • تراز

روش انجام کار را در هر مرحله مطالعه کنید.

عمق ماشین لباسشویی را دوباره بررسی کنید

اگر در حال حاضر در منزل یک ماشین لباسشویی نصب‌شده دارید و در حال خرید مدل جدیدتری هستید، ممکن است فکر کنید که هر ماشین لباسشویی دیگری در فضایی که دارید کاملاً جا می‌گیرد. اگرچه ماشین‌های لباسشویی با ابعاد مشابهی عرضه می‌شوند اما ممکن است در مورد عمق ماشین لباسشویی تفاوت‌هایی را احساس کنید. ماشین‌هایی که مخزن بزرگت‌تر و ظرفیت شستشوی بیشتری دارند معمولاً چند سانتی‌متر عمق بیشتری هم خواهندداشت. هنگام سفارش ماشین لباسشویی جدید، حدود ۷۰ میلیمتر برای لوله‌های خروجی و ورودی پشت ماشین لباسشویی در نظر بگیرید تا به راحتی بتوانید آنها را جا کنید.

جدا کردن و برداشتن ماشین لباسشویی قدیمی

قبل از جداکردن ماشین لباسشویی قدیمی، به‌خاطر داشته باشید که اگر لباسی در داخل آن باقی مانده‌است آن را خالی کنید، سپس ماشین را خاموش کرده و از برق به‌طور کامل بیرون بکشید. ماشین را از دیوار فاصله بدهید و شیر آب سرد (و یا آب گرم) را قطع کنید. این شیرها معمولاً با رنگ آبی برای آب سرد و رنگ قرمز برای آب گرم مشخص می‌شوند. منبع آب معمولاً به‌کمک یک شلنگ به آب خانگی شما متصل می‌شود که این شلنگ در پشت ماشین لباسشویی در قسمت بالای آن وصل شده‌است. اطمینان حاصل کنید که آب کاملاً بسته بوده و لوله مربوط به آن را قطع کنید. یک سطل یا هر گونه ظرفی را دم دست بگذارید که در صورت خارج‌شدن آب از شلنگ بتوانید آن را جمع‌کنید. آبی در این شلنگ معمولاً باقی نمی‌ماند زیرا منبع آن قطع شده‌است، تنها ممکن است چند قطره آب ناچیز از آن بیرون بزند. یک شلنگ دیگر نیز وجوددارد که از ماشین لباسشویی به‌سمت کف یا دیوار آشپزخانه شما می‌رود. این شلنگ فاضلاب ماشین لباسشویی است. برای قطع اتصال آن کافی است که این شلنگ را از کف یا دیوار بیرون بکشید.

با انجام مراحل فوق ماشین لباسشویی قدیمی شما علاوه براینکه از برق جدا شده‌است، اتصالات شلنگ‌های مختلف آن نیز قطع شد. حالا شرایط برای جابجاکردن ماشین لباسشویی قدیمی و نصب ماشین جدید فراهم می‌شود.

نصب و اتصال ماشین لباسشویی جدید

دفترچه ماشین لباسشویی جدید را آماده داشته‌باشید

مطمئن شوید که قبل از هرگونه اقدامی برای نصب ماشین لباسشویی به دستورالعمل آن مراجعه می‌کنید. توصیه‌هایی که در این قسمت ارائه شده‌است عمومی بوده و ایده‌ای کلی برای نصب به شما می‌دهد. در بخش‌های بعدی دفترچه، توضیحات بیشتری ارائه می‌شود بنابراین آن را دم‌دست بگذارید.

برداشتن پوشش اطراف ماشین لباسشویی

پوشش پلی‌استری (فیبر) اطراف لبه‌های ماشین لباسشویی را بردارید. گاهی زیر ماشین نیز از این پوشش استفاده می‌شود که باید آن را نیز از ماشین لباسشویی جداکرد. برای جداکردن این بخش‌ها به دفترچه مراجعه کنید، کار سختی نیست. برای بخش زیری هم کافی است کمی ماشین لباسشویی را کج کنید.

اتصالات ذخیره و حمل‌ونقل ماشین لباسشویی را از پشت آن جداکنید

پیچ های حمل و نقل

پشت ماشین لباسشویی پیچ‌هایی برای محافظ حمل‌ونقل نصب شده‌اند که پیش از نصب و شروع به‌کار آن باید از آن جدا شوند. این پیچ‌ها در زمان حمل‌ونقل‌های طولانی به مخزن داخلی لباسشویی کمک می‌کنند تا ثابت باقی بماند. این پیچ‌ها وقتی متصل هستند به مخزن فشار مشخصی وارد می‌کنند تا در حالت ایمن باقی بماند. معمولاً در این قسمت چهار پیچ وجوددارد که باید همگی از ماشین لباسشویی جداشوند. این کار ساده بوده و وقتی شل شوند به راحتی جدا می‌شوند.

باز کردن پیچ های حمل و نقل لباسشویی

اتصال شلنگ آب سرد

معمولاً شلنگ‌هایی که برای نصب نیاز دارید داخل مخزن قرارداده شده‌اند، بنابراین آن را بازکنید تا بخش‌های مختلف را بیابید. شلنگ آب سرد را در بخش بالای پشت ماشین لباسشویی در جایی که تعبیه شده‌است متصل کنید. از آچارفرانسه‌ای که دارید برای این منظور استفاده کنید (برای تازه‌کارها باید گفت که این آچار سنگین‌تر از آچار معمولی بوده و به نام آچارفرانسه شناخته می‌شود). با انجام این کار شما فیلتری را مشاهده می‌کنید که داخل اتصالات قرارگرفته است. این بخش را به‌یاد داشته باشید که اگر در آینده ماشین لباسشویی با مشکلی مواجه شد به آن مراجعه کنید. این فیلتر قابل جداسازی و شستشو با آب است. سمت دیگر شلنگ آب سرد به منبع آب سرد شما متصل می‌شود و با پیچ سرجایش محکم می‌گردد. بعد از انجام این مرحله، شیرفلکه را بازکنید تا آب داخل لوله‌ها به جریان درآید. بعد از بازکردن آب، تمامی اتصالات را چک‌کنید و اطمینان حاصل نمایید که هیچ نشتی از لوله‌ها و اتصالات وجودندارد.

اتصال شلنگ فاضلاب

یک سمت شلنگ فاضلاب وارد ماشین لباسشویی و سمت دیگر آن به راه فاضلاب آشپزخانه شما وصل می‌شود. اغلب ماشین‌های لباسشویی همراه با یک لوله U شکل ارائه می‌شوند تا به این شلنگ متصل شود. این خم‌های U شکل بسیار مفید هستند زیرا به شلنگ کمک می‌کنند که در حالت مطلوب باقی بماند و از هرگونه گرفتگی در مسیر آن جلوگیری می‌کند. می‌توانید این بخش Uشکل را به دیوار هم متصل کنید اما هنگام جابجاکردن لباسشویی آن را به‌یاد داشته باشید. حالا می‌توانید به‌راحتی ماشین لباسشویی را سرجایش قراردهید.

تنظیم ماشین لباسشویی

قبل از شروع کار ماشین لباسشویی باید مطمئن شوید که جای آن کاملاً تراز و تنظیم‌شده است. اهمیت این موضوع زمانی بیشتر مشخص می‌شود که لباسشویی با سرعت بالای ۱۶۰۰ دوربردقیقه در حال چرخش است، وقتی جای لباسشویی تراز نباشد شروع به تولید لرزش و صداهای ناهنجار می‌کند و درنهایت ممکن است به آن آسیب رسانده و طول عمرش را کم کند. وقتی لباسشویی در موقعیت نهایی خود قرارگرفت از یک تراز استفاده کنید تا سطح متعادل را بیابید. اگر این وسیله را ندارید، سعی کنید که از هرگوشه لباسشویی آن را تکان دهید و به اطراف به‌ آرامی حرکت دهید. اگر لباسشویی حرکت‌کرد یا تراز سطح لباسشویی را کاملاً افقی نشان نداد باید به کمک پایه‌های جلوی لباسشویی آن را دوباره تنظیم کنید. احتمالاً بتوانید این کار را با دست انجام دهید اما در صورت نیاز می‌توانید از آچار دستی هم استفاده کنید. باید ابتدا مهره‌ها را شل کنید تا قفل پایه‌ها آزادشود، سپس به کمک یک آچار سطح لباسشویی را بالا یا پایین ببرید. دوباره تراز بودن لباسشویی را بررسی کنید و در صورت ایجاد شرایط مطلوب، مهره‌ها را سرجایشان سفت کنید تا مطمئن شوید که پایه‌ها در سطح مطلوب شما باقی می‌مانند.

شرایط برای شستن لباس‌ها آماده شد

با بازکردن پوشش‌ها، جداکردن پیچ‌های حمل‌ونقل، اتصال شلنگ آب سرد و فاضلاب و همچنین ترازکردن ماشین لباسشویی، دستگاه شما نصب‌شده و آماده اولین استفاده است.

 

نصب ماشین لباسشویی توسط تکنسین

اگر شما هم جز اکثریتی هستید که عقیده دارید کارهای فنی باید توسط افراد متخصص و خبره انجام شود بهتر است کار نصب را به ما بسپارید. تکنسین‌های ما در کمترین زمان و بیشترین دقت ماشین لباسشویی شما را نصب و آن را تراز خواهند کرد تا ماشین لباسشویی شما به خوبی کار کند.

تعمیر تخصصی ماشین لباسشویی در تهران

آیا ماشین لباسشویی شما دچار مشکل شده و برای تعمیر آن نیاز به راهنمایی و کمک دارید؟ آیا می‌خواهید ماشین لباسشویی شما توسط نمایندگی و تعمیرکار معتبر تعمیر شود. با ما تماس بگیرید تا همکاران ما ضمن راهنمایی، در صورت درخواست شما یک از تعمیرکاران به محل شما اعزام کنند. ما با مناسب‌ترین قیمت، شش ماه ضمانت خدمات و بهترین لوازم یدکی ماشین لباسشویی شما را تعمیر می‌کنیم. در ضمن ما تمامی برندهای معتبر را سرویس و تعمیر می‌کنیم.

تعمیر ماشین لباسشویی
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *