۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

بهترین ماده شوینده‌ای برای ماشین ظرفشویی

شوینده‌های ماشین ظرفشویی به محصولات بهداشتی اتلاق می‌شود که در آب قابلیت حل‌شدن دارند. در حال حاضر سه نوع ماده شوینده در بازار عرضه می‌شوند که شامل قرص، پودر و ژل است. تفاوت این شوینده‌ها و نحوه عملکردشان به‌همراه راهنمای انتخاب هر یک در زیر ارائه شده‌است.

قرص‌های ماشین ظرفشویی

این قرص‌ها معمولاً به شکل آجرهای کوچکی از پودرهای شوینده فشرده هستند، اگرچه برخی از این قرص‌ها ممکن است نصف یا به‌طور کامل از ژل‌های شوینده تشکیل شده‌ باشد. این قرص‌ها را به‌سادگی می‌توان در محفظه قرص قرار داده یا در بخش اصلی ماشین ظرفشویی گذاشت.

مزایای قرص‌های ماشین ظرفشویی

وقتی که زمان استفاده از قرص‌های ظرفشویی می‌رسد، کاربرد آنها نسبت به پودر و ژل راحت‌تر است. این قرص‌ها مقدار دقیقی از دوز مواد شوینده دارند و احتمال ریختن یا پخش شدنشان کم است. در شرایطی که مواد شوینده زیادی استفاده شده‌است، این موضوع باعث تشکیل فوم فراوان داخل ماشین ظرفشویی می‌شود. این موضوع سبب نشت آب یا کاهش عمر ماشین ظرفشویی خواهدشد. با مقدار شوینده دقیقی که در قرص‌ها وجوددارد، هزینه تعمیرات ماشین ظرفشویی به حداقل می‌رسد.

مزیت دیگری که قرص‌ها دارند این است که این قرص‌ها تنها حاوی ماده شوینده نبوده بلکه دارای مواد کمک‌آبکشی و افزودنی‌ها نیز هستند. این مواد کیفیت شستشوی انجام شده را تا حد زیادی بالا می‌برند. توپک قرمزرنگی که در وسط این قرص‌ها قراردارد نمونه بارزی از ماده کمک‌آبکشی است. با کمک این ماده بقایای مواد شوینده روی ظروف از بین رفته و ظاهر درخشانی به آنها می‌دهد. همچنین قرص‌های ظرفشویی این قابلیت را دارند که وظایف دیگری از جمله پیش‌شستشو و چربی‌زدایی را انجام دهند، از این طریق زمان کمتری برای خیساندن و سابیدن لازم می‌شود. برخی از قرص‌های ماشین ظرفشویی برای تمیزکردن خودِ ماشین استفاده می‌شوند. همچنین قرص‌های ماشین ظرفشویی با رایحه‌های مختلف عرضه می‌شوند. اگر علاوه بر تمیزشدن ظروف، تمایل دارید که با بازشدن درب ماشین ظرفشویی بوی مطبوعی احساس کنید، می‌توانید از قرص‌های معطر استفاده کنید.

هزینه قرص‌های ماشین ظرفشویی

قرص‌های ماشین ظرفشویی نسبت به سایر شوینده‌های ماشین ظرفشویی قیمت بالاتری دارند. وقتی که هر بار پرکردن ماشین ظرفشویی متفاوت انجام می‌شود، متوجه خواهیدشد که انعطاف‌پذیری قرص‌ها نسبت به پودر و ژل کمتر است. زیرا قرص‌ها فقط در یک اندازه عرضه می‌شوند. همچنین باید دقت کرد که برخی از قرص‌ها مرحله آبکشی طولانی‌تری نیاز دارند تا بتوانند بقایای مواد معدنی را از ظروف پاک‌کنند.

پودر ماشین ظرفشویی

همانگونه که از اسم آن پیداست، این نوع شوینده پودری است که یا به‌صورت فله‌ای یا با قاشق داخل محفظه شوینده ماشین ظرفشویی ریخته می‌شود. این نوع شوینده برای خانواده‌هایی که از ماشین ظرفشویی کمتر استفاده می‌کنند و معمولاً ماشین ظرفشویی در حالت نیمه‌پر است مفید خواهدبود. پودرهای مرسوم هنوز هم گزینه مناسبی برای از بین بردن لکه‌ها و آبکشی آسان است. البته این پودرها ممکن است روی ظروف شیشه‌ای سایش ایجادکنند. انتخاب پودر بیشتر برای زمانی مفید است که بخواهید ظروفی مانند قابلمه یا تابه‌هایی که غذا در آن سوخته است را تمیزکنید.

مزایای پودر ماشین ظرفشویی

پودر ماشین ظرفشویی ارزان‌ترین شکل از شوینده‌های ماشین ظرفشویی است که مدت زمان طولانی دوام داشته و دیر به دیر نیاز به پرکردن دوباره دارد. همچنین استفاده از پودر انعطاف‌پذیر بوده و شما قادرید به هر اندازه، کم یا زیاد، برای مصرف خاص خود از آن بهره بگیرید.

هزینه پودر ماشین ظرفشویی

ممکن است در هنگام استفاده از پودر، بیش از مقدار موردنیاز ریخته شود. معمولاً این مشکل پیش می‌آید و نتیجه این می‌شود که بقایای پودر روی ظروف مشخص است، که البته ظاهر زیبایی ندارد. از سوی دیگر اگر از پودر کمی استفاده کنید ظروف به اندازه کافی تمیز نمی‌شوند. پودر به‌راحتی ممکن است جاهایی که نیاز نیست ریخته شده و جمع‌کردن آن کار دشواری به‌نظر می‌رسد. اگر کودکان کنجکاوی دارید یا در خانه از حیوانات خانگی نگهداری می‌کنید، جعبه‌ای از پودرِ باز که به‌راحتی در دسترس‌شان است می‌تواند بسیار خطرآفرین باشد.

ژل ماشین ظرفشویی

ژل شستشو مشابه با مایع ظرفشویی است که در شستشوی دستی به‌کار می‌رود. مشابه با پودر، این ژل نیز داخل محفظه شوینده ریخته می‌شود. از لحاظ قیمت، ژل‌های شوینده بین قرص‌های ماشین ظرفشویی و پودرها قرار می‌گیرند.

مزایای استفاده از ژل‌های شوینده

این نوع شوینده در منازلی کاربرد دارد که استفاده زیادی از ماشین ظرفشویی می‌شود. در مقایسه با پودر، ریختن آرام آرام ژل‌های شوینده موجب می‌شود کنترل زیادی روی میزان آن داشته باشید. حتی اگر کمی از آن ناخواسته بریزد، متوجه خواهیدشد که پاک‌کردن یا جمع‌کردن آن راحت‌تر انجام می‌شود.

حالت مایعی که این ژل‌ها دارند موجب می‌شود که روی ظروف اثر سابندگی نداشته باشد. همانطور که قبلاً ذکرشد، ژل‌های شوینده نیز به‌شکل قرص‌ها در بازار عرضه می‌شوند. ممکن است قیمت آنها کمی بالاتر باشد اما استفاده از قرص‌ها منجر به کاربرد صحیحی از میزان ماده شوینده در ماشین ظرفشویی می‌شود.

هزینه ژل‌های شوینده

تنوع زیادی در ژل‌های شوینده وجود ندارد، دلیل آن به این بازمی‌گردد که بین ژل‌های شوینده ماشین ظرفشویی و مایع ظرفشویی دستی اشتباه رخ‌می‌دهد. مایع ظرفشویی دستی نباید در ماشین ظرفشویی استفاده شود. باید گفت که ژل‌های شوینده بهتر از پودرها در آب حل می‌شوند. احتمال اینکه ژل‌های شوینده در آب به‌طور کامل حل نشود وجوددارد. در این شرایط لکه آب یا لایه نازکی از آن روی ظروف باقی می‌ماند. با درنظر گرفتن راحتی استفاده از ژل‌های شوینده در درازمدت قیمت بالاتری نسبت به قرص‌های ماشین ظرفشویی دارد. همچنین قبل از خرید ژل‌های شوینده اطمینان پیداکنید که این ژل‌ها در ماشین ظرفشویی شما قابل استفاده هستند.

چه نوع شوینده‌ای را باید انتخاب کرد؟

هنگام انتخاب نوع شوینده، اولویت با قیمت آن است، در درجه دوم باید به این دقت کنید که کدامیک از شوینده‌ها با ماشین ظرفشویی شما هماهنگی بیشتری دارد. برای کسب این اطلاعات می‌توانید از اینترنت نیز استفاده کنید. از سوی دیگر می‌توان به دفترچه راهنمای ماشین ظرفشویی نیز مراجعه کرد.

با افزایش قرص‌های ماشین ظرفشویی در بازار، مشخص شده‌است که محبوبیت این قرص‌ها رو به افزایش بوده و کارایی بالای هم دارند. با این حال قیمت ممکن است شما را به‌سمت انتخاب دیگری متمایل نماید. قطعاً قیمت پودرهای شوینده از سایرین کمتر است.

ممکن است تمایل داشته باشید که بیش از یک نوع شوینده را انتخاب نمایید. زیرا انتخاب دونوع شوینده شما را در حالات مختلفی از پرکردن ماشین ظرفشویی کمک خواهدکرد. برای هر شرایطی به‌خود حق انتخاب بدهید. در اینترنت برای شوینده‌های مختلف، مشابه با سایت ما، امتیازدهی کاربران وجوددارد. شما به کمک این اطلاعات می‌توانید بین شوینده‌های مختلف ماشین ظرفشویی مقایسه کرده و برندها را بررسی کنید و بفهمید که سایر کاربران استرالیایی چگونه به مارک‌های مختلف امتیاز داده‌اند.

تعمیر تخصصی ماشین ظرفشویی در تهران

آیا ماشین ظرفشویی شما دچار مشکل شده و برای تعمیر آن نیاز به راهنمایی و کمک دارید؟ آیا می‌خواهید ماشین ظرفشویی شما توسط نمایندگی و تعمیرکار معتبر تعمیر شود. با ما تماس بگیرید تا همکاران ما ضمن راهنمایی، در صورت درخواست شما یک از تعمیرکاران به محل شما اعزام کنند. ما با مناسب‌ترین قیمت، شش ماه ضمانت خدمات و بهترین لوازم یدکی ماشین ظرفشویی شما را تعمیر می‌کنیم. در ضمن ما تمامی برندهای معتبر را سرویس و تعمیر می‌کنیم.

تعمیر ماشین لباسشویی

 

۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *