۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

علت گرم نکردن آب ماشین لباسشویی چیست؟

یک روز تعطیل را تصور کنید. کوهی از محلفه‌های نشسته‌ی یک ماه روی هم تلنبار شده‌اند و حالا باید به نوبت داخل ماشین لباسشویی بروند و تمیز و خوش‌بو بیرون بیایند. اولین سری روبالشتی‌ها و محلفه‌ها را از ماشین لباسشویی خارج می‌کنید و می‌بینید تغییر چندانی نکرده‌اند. بعد از کمی دقت می‌فهمید آب ماشین لباسشویی اصلا گرم نشده است و محلفه‌ها با آب کاملا سرد شسته شده‌اند. دل‌تان می‌خواهد هرچه زودتر این مشکل حل شود و علت گرم نکردن آب ماشین لباسشویی را بدانید. چطور می‌شود که یک لباسشویی که تا ۹۵ درجه آب را گرم می‌کرد حالا تمام لباس‌ها را با آب سرد می‌شوید؟

در این مقاله به‌طور کامل درمورد علت نیامدن آب گرم در ماشین لباسشویی توضیح می‌دهیم و سعی می‌کنیم راه حل‌هایی برای برطرف کردن این مشکلات بهتان توضیح دهیم. تا انتهای مقاله همراه‌مان باشید.

چطور بفهمیم ماشین لباسشویی آب را گرم نمی‌کند؟

ماشین لباسشویی‌های جدید وقتی بعضی قطعه‌هایشان مشکل پیدا می‌کند و آب داخل محفظه‌شان گرم نمی‌شود، فرایند شستشو را متوقف می‌کنند و به اصطلاح ارور می‌دهند. ولی ماشین‌ لباسشویی‌های قدیمی‌تر لباس‌ها را با همان آب سرد می‌شویند و اخطار خاصی بهتان نمی‌دهند.

خیلی‌ها هنگام کار کردن لباسشویی، درب شیشه‌ای را لمس می‌کنند و اگر گرمایی حس نکنند، بنا را بر گرم نکردن آب می‌گذارند. این روش چندان مطمئن نیست.

برای امتحان کردن لباسشویی‌تان می‌توانید دستگاه را روی برنامه cotton بگذارید. درجه آب گرم ماشین لباسشویی را هم بین ۷۰ تا ۹۰ درجه تنظیم کنید. اجازه دهید حدود بیست دقیقه از شستن لباس‌ها بگذرد. حالا می‌توانید در ماشین لباسشویی را لمس کنید. اگر گرما را احساس نکردید احتمالا یکی از قطعه‌ها مخصوصا المنت دچار مشکل شده است و باید علت گرم نکردن آب ماشین لباسشویی را پیدا کنید.

قطعه‌های مختلفی مثل المنت لباسشویی، ترموستات، تایمر و… باید باهم هماهنگ شوند تا آب گرم وارد محفظه‌ی لباسشویی شود. اگر یکی از این قطعه‌ها دچار مشکل شود، تنظیم دمای آب ماشین لباسشویی دچار مشکل می‌شود و باید علتش را پیدا کنید.

بعضی اشکالات را خودتان می‌توانید بفهمید و برطرف‌شان کنید و برای حل بعضی دیگر باید از یک تعمیرکار متخصص و کاربلد کمک بگیرید. در ادامه‌ی مقاله بیشتر در مورد علت گرم نکردن آب ماشین لباسشویی و علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی توضیح می‌دهیم.

چه ایرادهایی، علت گرم نکردن آب ماشین لباسشویی هستند؟

  • خرابی المنت لباسشویی

وقتی دنبال علت نیامدن آب گرم در ماشین لباسشویی می‎گردید قبل از هر چیز به خرابی المنت لباسشویی شک کنید. اگر مشکلی در المنت ماشین لباسشویی‌های جدید پیش بیاید و ماشین آب را گرم نکند، حین کار اخطار می‌دهد و کار ماشین متوقف می‌شود.

لباسشویی‌های قدیمی‌تر با تایمر الکتریکی یا مکانیکی کار می‌کنند. در این لباسشویی‌ها وقتی المنت مشکل پیدا می‌کند کار ماشین متوقف نمی‌شود و شستشو ادامه پیدا می‌کند.

برای بررسی المنت لباسشویی به یک اهم‌متر نیاز دارید. با اهم‌متر مقاومت المنت را بررسی کنید. اگر المنت سالم باشد، اهم‌متر عددی بین ۲۰ تا ۵۰ را نشان می‌دهد. اگر اهم‌متر هیچ مقاومتی را نشان نداد باید به خراب بودن المنت شک کنید و با تعمیرکار تماس بگیرید.

  • ایراد ترموستات یا سنسور ماشین لباسشویی

کنترل مدت زمان کار کردن المنت به‌عهده‌ی ترموستات است. اگر ترموستات خراب شود، المنت را از مدار خارج می‌کند. همین باعث می‌شود ارتباط بین آب و المنت قطع شود و آب لباسشویی دیگر گرم نشود.

اگر ترموستات لباسشویی‌های جدید مشکل پیدا کند، دستگاه اخطار می‌دهد و کار شستشو متوقف می‌شود. لباسشویی‌های قدیمی اما چنین قابلیتی ندارند و برای چک کردن ترموستات‌شان باید از اهم‌متر استفاده کنید.

اگر اهم‌مترتان بعد از چک کردن ترموستات مقاومتی نشان نداد باید با تعمیرکار تماس بگیرید.

  • خرابی تایمر و برد الکتریکی

فرض کنید ترموستات و المنت را با اهم‌متر چک کردید و هیچ ایرادی پیدا نشد؛ حالا باید به خرابی تایمر شک کنید.

تایمر وظیفه‌ی تعیین مدت زمان شستشو را برعهده دارد. تایمر در تمام برنامه‌های لباسشویی مثل شستشوی سریع، شستن لباس‌های نخی و… زمان کلی و مخصوص شستشو را درنظر می‌گیرد و دراختیار دستگاه می‌گذارد. در مرحله بعدی لباسشویی آب را به اندازه‌ی کافی گرم ‌می‌کند و برای شستن و آبکشی لباس‌ها مورد استفاده قرار دهد.

اگر تایمر لباسشویی دچار اشکال شود، المنت دیگر کار نمی‌کند و روشن نمی‌شود و درنتیجه از آب گرم هم خبری نیست.

برای مشخص شدن ایراد تایمر و تعمیرش باید حتما با یک تعمیرکار باتجربه و خبره تماس بگیرید.

  • اشکالات مربوط به شیلنگ ورودی آب لباسشویی

شیلنگ ورودی آب لباسشویی ممکن است به دلایل مختلف دچار مشکل شود و روند ورود آب گرم به دیگ را مختل کند.

در انتهای شیلنگ یک فیلتر توری وجود دارد که جلوی ورود آشغال، سنگ و… به محفظه‌ی لباسشویی را می‌گیرد. اگر آشغال جلوی این فیلتر را به‌طور کامل بگیرد، دیگر آب گرم وارد دیگ نمی‌شود.

به‌علاوه ممکن است شیلنگ دچار خم شدگی، آسیب، پوسیدگی و… شده باشد که باید همه‌ی این موارد را بررسی کنید.

بهتر است شیلنگ لباسشویی را از جنس پلاستیک مقاوم و با طولی کم‌تر از ۱٫۵ متر انتخاب کنید.

شیلنگ ورودی آب لباسشویی را چطور چک کنیم؟

اگر دنبال علت گرم نکردن آب ماشین لباسشویی می‌گردید و به ایراد شیلنگ شک کرده‌اید، بهتر است مراحل زیر را طی کنید:

  • لباسشویی را از برق بکشید.
  • شیر آب را ببندید.
  • شیلنگ را از نظر آسیب، سوراخ شدگی، پوسیدگی و… بررسی کنید.
  • حالا سراغ فیلتر توری انتهایی بروید.
  • فیلتر را ازنظر وجود رسوبات بررسی کنید و آشغال‌های ریز جمع شده جلوی فیلتر را تمیز کنید.
  • شیلنگ را دوباره وصل کنید.
  • ایراد هیدروستات لباسشویی

هیدورستات وظیفه‌ی تنظیم میزان آب مخزن را به عهده دارد. وقتی به اندازه‌ی کافی آب وارد دیگ لباسشویی شد، هیدروستات روند آب‌گیری را متوقف می‌کند. اگر به هر دلیلی تنظیمات مربوط به هیدروستات به‌هم بخورد باعث ایجاد مشکل می‌شود و ممکن است دیگر آب به اندازه‌ی کافی گرم نشود.

بهتر است بدانید تنظیمات مربوط به هیدروستات هر لباسشویی با لباسشویی دیگر فرق می‌کند. بنابراین سرخود کاری انجام ندهید و حتما از تعمیرکار متخصص کمک بگیرید.

  • اشکالات مربوط به شیر برقی لباسشویی

یک علت گرم نکردن آب ماشین لباسشویی می‌تواند ایراد مربوط به شیر برقی باشد. شیر برقی تحت فرمان برد است. درواقع شیر برقی از برد پیام می‌گیرد و اجازه‌ی ورود آب به محفظه‌ی لباسشویی را صادر می‌کند. اگر شیر برقی به هر دلیلی با مشکل مواجه شود، روند ورود آب گرم به دیگ مختل می‌شود و نیاز به پیگیری تخصصی دارد.

 

آیا ماشین لباسشویی نیاز به آب گرم دارد؟

برای خیلی‌ها ممکن است این سوال مطرح شود که آیا ماشین لباسشویی خودش آب را گرم می‌کند یا نیاز به شیر آب گرم دارد؟

بهتر است بدانید اگر درجه حرارت آب گرم ماشین لباسشویی را بالاتر از ۵۰ یا ۶۰ درجه تنظیم کنید، لباسشویی برای تامین آب گرم از شیر ورودی کمک می‌گیرد و آبی با این دما تامین می‌کند. اما اگر بخواهید لباس‌هایتان را با آبی سردتر از ۵۰ تا ۶۰ درجه بشویید، المنت خودش به‌تنهایی آب را گرم می‌کند و نیاز به کمک گرفتن از شیر برقی و انجام پروسه‌ی ورود آب گرم و… ندارد.

آیا هرچه آب لباسشویی گرم‌تر باشد، لباس‌ها تمیزتر شسته می‌شوند؟

خیلی‌ها روی درجه آب گرم ماشین لباسشویی به‌شدت حساس هستند و فکر می‌کنند هرچه آب گرم‌تر باشد، لباس‌ها بهتر و تمیزتر شسته می‌شوند. اما این یک تصور غلط است. خیلی از پارچه‌ها و الیاف در دمای بالا آسیب می‌بینند و عمرشان کم می‌شود.

از طرفی بعضی لباس‌ها مثل لباس‌های نخی، ورزشی و… بهتر است با آب سرد شسته شوند. چون اینطوری هم بهتر و زودتر تمیز می‌شوند و هم بوی بدشان به‌طور کامل ازبین می‌رود. بنابراین این عقیده‌ی غلط را دور بیندازید و تمام لباس‌ها را با آب دمای بالا نشویید.

 

حرف آخر

لباسشویی از آن دسته لوازم خانگی است که جانش به جان اعضای خانواده بسته است. کافی است کمی مشکل پیدا کند تا کلی لباس نشسته روی دست‌تان بماند و برای شستن و خشک کردن‌شان ماتم بگیرید.

بنابراین بهتر است با بعضی ایرادهای لباسشویی مثل علت گرم نکردن آب ماشین لباسشویی، علت داغ شدن آب ماشین لباسشویی و… آشنا باشید تا اگر خدای نکرده مشکلی پیش آمد بتوانید هرچه سریع‌تر ریشه‌ی مشکل را پیدا کنید و برای از بین بردنش دست به‌کار شوید.

در این مقاله به‌طور کامل درمورد علت نیامدن آب گرم در ماشین لباسشویی و … توضیح دادیم و راه‌هایی برای شناسایی مشکل لباسشویی ارائه کردیم.

آیا شما هم با لباسشویی‌تان دچار چنین مشکلاتی شده‌اید؟ اگر تجربه‌ای در مورد علت گرم نشدن آب ماشین لباسشویی و راه‌های رفع کردن‌شان دارید، با ما در بخش نظرات درمیان بگذارید تا هم ما و هم خوانندگان بتوانیم از تجربیات‌تان استفاده کنیم.

۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *