۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

توضیح برنامه‌های ماشین ظرفشویی

برنامه‌ای که برای کار ماشین ظرفشویی تنظیم می‌کنید تأثیر قابل توجهی روی زمان شستشو، دمای آب و میزان مصرف آب و انرژی دارد. در اینجا به شما توضیح خواهیم داد که چه برنامه‌ای برای انواع مختلف بار (ظروفی که در ماشین قرار می‌دهید) استفاده کنید و چه برنامه‌هایی به درد نمی‌خورند و همچنین توضیح خواهیم داد که چگونه از ماشین ظرفشویی خود استفاده کنید تا با محیط زیست سازگارتر باشد.

برنامه‌ی اصلی ماشین ظرفشویی (Main Program)

برنامه‌های «اصلی» یا «معمولی»، شستشو را تقریباً در دمای ۶۵ درجه سانتی‌گراد انجام داده و در همه‌ی ماشین‌های ظرفشویی وجود دارند. این برنامه برای اکثر شستشوهای معمولی مناسبند، اما اگر از برنامه‌ی صرفه‌جویی در انرژی (Energy-save) یا زیست‌ محیطی (Eco) استفاده کنید، مصرف آب و انرژی مقداری کمتر خواهد شد.

برنامه‌ی صرفه‌جویی در انرژی یا سازگار با محیط زیست (Energy-save یا Eco)

سازگارترین روش با محیط زیست برای شستشوی ظرف‌ها. این برنامه‌ها آب و انرژی کم‌تری نسبت به برنامه‌های اصلی مصرف می‌کنند و عمل شستشو را در دماهای پایین‌تر انجام می‌دهند. زمان شستشو در این برنامه بیشتر است، اما معمولاً نتایج یکسانی دارند.

شستشوی قوی (Intensive)

این برنامه برای قابلمه‌ها، ماهیتابه‌ها و ظروف بسیار کثیفی که در حالت عادی باید خیس بخورند مناسب است. برای از بین بردن لکه‌های چسبیده شده، این برنامه‌ها انرژی بیشتری نسبت به برنامه‌ی اصلی و اقتصادی مصرف می‌کنند. همه‌ی ماشین‌های ظرفشویی دارای برنامه‌ی شستشوی قوی نیستند. اگر نمی‌خواهید از ماشین ظرفشویی‌تان برای ظروف خیلی کثیف استفاده کنید، بدون این برنامه به مشکلی برنخواهید خورد. برای از بین بردن لکه‌های سخت‌تر باید چند مرتبه عمل شستشو را با ماشین انجام دهید.

برنامه‌ی شستشوی ظروف حساس (Delicate Dishwasher Program)

برنامه‌ی شستشوی ظروف حساس، مناسب برای جنس‌های شیشه‌ای و چینی است. در این حالت ظروف به طوری شسته می‌شوند که از لب پر شدن و برخورد ظروف شیشه‌ای با هم جلوگیری شود. وجود این برنامه نیز ضروری نیست. برای توصیه‌هایی جهت استفاده‌ی بهینه از قدرت تمیزکنندگی ماشین ظرفشویی‌تان و راندمان بالاتر، به راهنمای ما درباره‌ی نحوه‌ی پر کردن ماشین ظرفشویی مراجعه کنید.

برنامه‌ی نیمه پر (Half-Load)

اگر ظروف زیادی برای شستن ندارید، بهتر است از برنامه‌ی نیمه‌پر استفاده کنید، اما این برنامه تنها ۱۰ الی ۲۵ درصد مصرف کمتری دارد. اگر صبر کنید تا ظروف بیشتری برای شستن داشته باشید و از برنامه‌ی صرفه‌جویی (اقتصادی – Eco) استفاده کنید صرفه‌ی بسیار بیشتری برای شما خواهد داشت. با این حال، اگر گاهی اوقات نمی‌توانید ظرفیت ماشین را پر کنید، این برنامه به دردتان می‌خورد.

شستشو با ظرفیت نیمه پر ممکن است به نظر قابلیت کارایی باشد، اما ممکن است مصرف آب و انرژی آن‌ها تا ۹۰ درصد حالت ظرفیت کامل باشد.

برنامه‌ی شستشوی خودکار یا سنسوری (Sensor Wash)

اگر ماشین شما برنامه‌ی اصلی مشخصی ندارد، احتمالاً با استفاده از سنسور میزان کثیفی آب درون ماشین را تشخیص می‌دهد و سپس به طور خودکار، دما و مدت شستشو را تعیین می‌کند.

برنامه‌های اتوماتیک در دماهای مختلفی عمل می‌کنند – برای ظروف بسیار کثیف در حدود ۷۰ درجه سانتی‌گراد و برای بار استاندارد حدود ۶۰ تا ۶۵ درجه سانتی‌گراد است. در برخی ماشین ظرفشویی‌ها نیز شستشوی سنسوری به عنوان آپشن اضافی وجود دارد که به روش مشابه عمل می‌کند.

تعمیر تخصصی ماشین ظرفشویی در تهران

آیا ماشین ظرفشویی شما دچار مشکل شده و برای تعمیر آن نیاز به راهنمایی و کمک دارید؟ آیا می‌خواهید ماشین ظرفشویی شما توسط نمایندگی و تعمیرکار معتبر تعمیر شود. با ما تماس بگیرید تا همکاران ما ضمن راهنمایی، در صورت درخواست شما یک از تعمیرکاران به محل شما اعزام کنند. ما با مناسب‌ترین قیمت، شش ماه ضمانت خدمات و بهترین لوازم یدکی ماشین ظرفشویی شما را تعمیر می‌کنیم. در ضمن ما تمامی برندهای معتبر را سرویس و تعمیر می‌کنیم.

تعمیر ماشین لباسشویی
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *