۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

نحوه‌ی پر کردن ماشین ظرفشویی

نحوه‌ی پر کردن (بار گذاری) ماشین لباسشویی می‌تواند بر بازدهی تمیز کردن ظروف اثرگذار باشد، به خصوص برای ظروف بزرگ‌تر و دارای چرک‌های مقاوم. برای اطمینان حاصل کردن از شستشوی کامل ظروف، به راهنمای ما در بالا مراجعه کنید و به توصیه‌های زیر عمل نمایید تا بهترین عمل‌کرد را از ماشین ظرفشویی خود دریافت کنید.

اگر ماشین ظرفشویی با کیفیتی نداشته باشید، حتی با کارآمدترین روش پر کردن نیز ظروفی کثیف و هزینه‌ی انرژی بالایی خواهید داشت.

ماشین ظرفشویی خود را کاملاً پر کنید

شما می‌توانید ظروف بسیار زیادی را در یک ماشین ظرفشویی تمام سایز جا دهید و یک ماشین با کیفیت در کریسمس همیشه پر است. نقشه‌ی پر کردن ماشین ظرفشویی در راهنمای آن وجود دارد و به شما کمک می‌کند تا همه چیز را در آن جا دهید.

بیش از حد پر نکنید

بین ظروف و کارد و چنگال مقداری فضا باقی بگذارید تا آب و شوینده بتواند در همه جای ماشین بچرخد. بهتر است فضاهای تعبیه شده در خود ماشین برای بشقاب‌ها و کارد و چنگال را رعایت کنید.

خالی کردن بشقاب‌ها – نیازی به آبکشی قبل از قرار دادن در دستگاه نیست

قبل از پر کردن ماشین ظرفشویی، تکه‌های غذای باقیمانده را دور بریزید. این کار باعث می‌شود دستگاه به بهترین شکل ظروف را بشوید. بهتر است بشقاب‌ها را با دستمالی پاک کنید، اما در صورتی که تمام روز آن‌ها را نمیشویید، بهتر است قبل از قرار دادن در دستگاه، مقداری زیر شیر آبکشی نمایید.

اقلام بزرگ را در عقب و کناره‌ها قرار دهید

ظروف بزرگ، مثل سینی کیک پزی یا دیس‌ها را در قسمت‌های کناری یا عقبی قرار دهید تا مسیر آب و شوینده را مسدود نکنند.

برای ظروف بزرگ از قفسه‌های قابل تنظیم استفاده کنید

برخی ماشین‌های ظرفشویی دارای قفسه‌های قابل تنظیم هستند که فضای بیشتری برای اقلام بزرگ یا لیوان‌های شراب پایه بلند در اختیار شما می‌گذارند، اما گاهی ممکن است متوجه این قابلیت نشوید. بررسی کنید که آیا قفسه‌ی بالایی ماشین ظرفشوییتان را می‌توان بالا یا پایین برد یا خیر. اگر مطمئن نیستید – در برخی مدل‌ها مکانیزم بالا بردن و رها کردن دارند و دیگر مدل‌ها از سیستم طوق دار استفاده می‌کنند و باید قفسه‌ها را جدا کرده و طوق‌ها را تنظیم کرد.

سینی‌های مخصوص کباب کردن رو به پایین باشند

بهترین راه برای تمیز کردن غذاهای چسبیده به سینی‌های مخصوص کباب آن است که به صورت وارونه (رو به پایین) و به سمت اسپری پایین در دستگاه قرار داده شوند. برخی از ماشین‌های ظرفشویی دارای یک سَری اسپری بزرگ، برای کارهای سنگین مثل این هستند که قابل جدا شدن است.

استکان‌ها و لیوان‌ها را در قسمت‌ بالایی قرار دهید

این اقلام را در قسمت بالایی و رو به پایین قرار دهید. لیوان‌های شیشه‌ای را در صورت امکان کنار ساپورت‌های کناری قرار دهید، زیرا جت (فشار) آب در این قسمت‌ها زیاد نیست. استکان‌ها را می‌توان در وسط قرار داد.

محافظت از ظروف پلاستیکی

ظروف پلاستیکی را در قفسه‌ی بالا قرار دهید. در اغلب ماشین‌های ظرفشویی المنت گرمکن در قسمت تحتانی قرار دارد، بنابراین قرار دادن ظروف پلاستیکی در این قسمت ممکن است باعث تغییر شکل آن‌ها شود. مطمئن شوید که ظروف پلاستیکی به خوبی در جای خود محکم هستند، زیرا نمی‌خواهید فشار اسپری ظرف ناهار پلاستیکی شما را بر روی المنت گرمکن بیندازد.

ظروف به سمت مرکز باشند

همه‌ی ظروف باید به سمت مرکز قفسه باشند، زیرا اسپری آب از این قسمت پاشیده می‌شود. پس با این کار از شستشوی کامل ظروف اطمینان یابید.

ظروف مقاوم در قسمت پایین

ظروف مقاوم مثل قابلمه و ماهیتابه باید در قفسه‌ی پایینی قرار داده شوند. در این قسمت جت (فشار) آب بیشترین قدرت را دارد.

نکته‌ی اساسی در قرار دادن کارد و چنگال

ایمن‌تر است که کاردها را رو به پایین در دستگاه قرار دهید. چنگال‌ها را نیز در جهت دسته‌ی آن‌ها در ماشین بگذارید. اگر ظروفی که شکل مشابهی دارند بیش از حد نزدیک به هم قرار گیرند، ممکن است به خوبی شسته نشوند و فضایی برای عبور آب نخواهد بود. این مشکل که به نام «تو در تویی (nesting) شناخته می‌شود، می تواند در سبد مخصوص کارد و چنگال ایجاد شود، زیرا (به عنوان مثال) قاشق‌ها به یکدیگر میچسبند. بهتر است برخی از این اقلام را رو به پایین و برخی دیگر را رو به بالا قرار دهید تا آب بتواند به همه‌ی سطوح آن‌ها برسد.

ترکیب کردن

اندازه‌های مختلف بشقاب و کاسه را در کنار یکدیگر قرار دهید تا فضا برای عبور آب بیشتر باشد.

کاسه‌ها را وارونه قرار دهید

کاسه‌ها را رو به بالا در دستگاه نگذارید، زیرا آب کثیفی که در یکی جمع می‌شود به داخل دیگری میریزد.

تعمیر تخصصی ماشین ظرفشویی در تهران

آیا ماشین ظرفشویی شما دچار مشکل شده و برای تعمیر آن نیاز به راهنمایی و کمک دارید؟ آیا می‌خواهید ماشین ظرفشویی شما توسط نمایندگی و تعمیرکار معتبر تعمیر شود. با ما تماس بگیرید تا همکاران ما ضمن راهنمایی، در صورت درخواست شما یک از تعمیرکاران به محل شما اعزام کنند. ما با مناسب‌ترین قیمت، شش ماه ضمانت خدمات و بهترین لوازم یدکی ماشین ظرفشویی شما را تعمیر می‌کنیم. در ضمن ما تمامی برندهای معتبر را سرویس و تعمیر می‌کنیم.

تعمیر ماشین لباسشویی
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *