۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

چه طور ماشین ظرفشویی را که تخلیه نمی‌کند تعمیر کنیم؟

ظرفشویی که تخلیه نمی‌کند می‌تواند نگران‌کننده باشد، اما ممکن است خودتان بتوانید آن را به سرعت تعمیر کنید، و هزینه خرید یک ماشین جدید یا پرداخت دستمزد یک تعمیرکار را ذخیره کنید.

اگر ظرفشویی‌تان تخلیه نمی‌کند آزمایش‌های کوچک و سریعی هست که می‌توانید قبل از تماس با تعمیرکار یا خرید یک ماشین جدید خودتان انجام دهید.

درعوض، کلید اصلی برق ظرفشویی‌تان را قطع کنید و مستقیماً به سراغ یکی از سه گزینه ساده زیر بروید تا بفهمید چه‌طور مشکل‌تان را حل کنید.

  • فیلترها را در آورده و تمیز کنید
  • چک کنید که شلنگ تخلیه مسدود نباشد
  • چک کنید که سوراخ تخلیه مسدود نباشد

مرحله به مرحله: چه‌طور ظرفشویی را که تخلیه نمی‌کند تعمیر کنیم

۱ قبل از شروع به کار ظرفشویی‌تان را خاموش کنید

قبل از این‌که هرکاری بر روی ظرفشویی‌تان انجام دهید، اطمینان حاصل کنید که از برق کشیده شده است.

۲ فیلترها را بیرون بیاورید و تمیز کنید

مسدود شدن فیلترها یکی از رایج‌ترین دلایل تخلیه نکردن ظرفشویی است، اما چک کردن و تعمیر آن‌ها کار راحتی است. فیلترها کف ظرفشویی هستند؛ از سه قسمت تشکیل شدند و بیرون کشیدن یا باز کردن پیچ آن‌ها خیلی راحت است. فیلترها را بیرون بیاورید، تمیز کنید، و دوباره سر جایش بگذارید. اگر مرتباً از ظرفشویی‌تان استفاده می‌کنید، خوب است حدوداً هر هفته فیلترها را تمیز کنید. می‌توانید با شستن آن ها در زیر شیر این کار را انجام دهید.

۳ چک کنید که شلنگ تخلیه مسدود نباشد

اگر تمیز کردن فیلترها مشکل را حل نکرد، بررسی کنید که شلنگ تخلیه در پشت ظرفشویی جمع نشده باشد یا اینکه تاب نخورده باشد- اگر این طور باشد ممکن است مانع از تخلیه آب کثیف شود.

اگر ظرفشویی‌تان آزاد است،‌می‌توانید به کمک یک نفر دیگر آن را از دیوار جدا کنید و بعد بررسی کنید فضای کافی برای شلنگ وجود داشته باشد تا بتواند درست تخلیه کند. اگر مدل شما درون‌کار است این کار کمی پیچیده‌تر می‌شود، و ارزشش را دارد که با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

۴ چک کنید که سوراخ تخلیه سینک مسدود نباشد

اگر لوله تخلیه آب ظرفشویی به سوراخ تخلیه سینک وصل باشد، از مسدود نبودن آن مطمئن شوید. اگر آب سینک کندتر از حالت معمول تخلیه شود، یا اینکه اصلاً تخلیه نشود، ممکن است چیزی مسیرش را مسدود کرده باشد. همین ممکن است دلیل تخلیه ناقص ظرفشویی‌تان باشد.

برای رفع این مشکل کم ی جوش شیرین و سرکه در سوراخ بریزید، یک دقیقه صبر کنید، و بعد کمی آب جوش بریزید تا آن‌ها را بشورد. همچنین می‌توانید برای رفع انسداد از یک لوله‌بازکن استفاده کنید.

۵ کمک گرفتن از یک تعمیرکار را هم مد نظر قرار دهید

اگر این بررسی‌های کوتاه را انجام دادید ولی هنوز ماشین‌تان به خوبی کار نمی‌کند، پس وقتش است که با یک تعمیرکار تماس بگیرید.

تعمیر تخصصی ماشین ظرفشویی در تهران

آیا ماشین ظرفشویی شما دچار مشکل شده و برای تعمیر آن نیاز به راهنمایی و کمک دارید؟ آیا می‌خواهید ماشین ظرفشویی شما توسط نمایندگی و تعمیرکار معتبر تعمیر شود. با ما تماس بگیرید تا همکاران ما ضمن راهنمایی، در صورت درخواست شما یک از تعمیرکاران به محل شما اعزام کنند. ما با مناسب‌ترین قیمت، شش ماه ضمانت خدمات و بهترین لوازم یدکی ماشین ظرفشویی شما را تعمیر می‌کنیم. در ضمن ما تمامی برندهای معتبر را سرویس و تعمیر می‌کنیم.

تعمیر ماشین لباسشویی
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *