۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

بهترین رنگ یخچال کدام است؟

انواع رنگ یخچال باعث می‌شود از خودتان بپرسید « یخچال سفید بهتره یا نقره‌ای؟» و به این فکر می‌کنید چه رنگی بیشتر به وسایل و فضای آشپزخانه‌تان می‌آید؟ و یا کدام رنگ مد روز است؟ می‌دانستید رنگ لوازم خانگی خصوصاً یخچال بر قیمتشان هم تاثیر می‌گذارد؟!

برای انتخاب رنگ یخچال، کدام موضوع برایتان در اولویت قرار دارد؟ ست شدن وسایل یا قیمت؟ ماندگاری بیشتر رنگ یا مد روز بودن؟ خب اگر در پیدا کردن جواب این سوالات سردرگم هستید با این مقاله همراه ما باشید تا انواع رنگ یخچال را با هم بررسی کنیم و از مزایا و معایب هر کدام برایتان بگوییم. اطلاعاتی که به شما کمک می‌کند با اطمینان بیشتری خرید کنید!

انواع رنگ یخچال چگونه است؟

این روزها برندهای مختلف لوازم خانگی سعی دارند که تمام سلیقه‌ها را راضی کنند و برای همین هم عجیب نیست که رنگ وسایلی مثل یخچال دیگر فقط به سفید محدود نمی‌شود! و شما می‌توانید در بازار انواع رنگ یخچال را ببینید و انتخاب کنید.

هر چند در این میان هنوز هم رنگ سفید بسیار پرطرفدار است اما رنگ یخچال نقره‌ای یا سیلور هم بسیار هواخواه پیدا کرده است، یخچال‌هایی که با رنگ نقره‌ای‌شان به نوعی تجلی زندگی مدرن به حساب می‌آیند!

البته علاوه بر رنگ سفید و نقره‌ای، یخچال‌هایی با رنگ‌های مشکی، دودی، سفید چرمی و انواع رنگ‌های فانتزی مثل زرد، نارنجی، سبز و… هم به بازار آمده است که هر کدام هم جذابیت‌های خاص خودشان را دارند.

حالا اگر دلتان می‌خواهد درباره مزیت‌ها و یا معایب هر کدام از این یخچال‌ها بیشتر بدانید و یا می‌پرسید: « یخچال سفید بهتره یا نقره ای؟» در ادامه جوابتان را خواهید گرفت!

یخچال سفید، رنگی که از مُد نمی‌افتد

یک لحظه چشمتان را ببندید و یک یخچال را تصور کنید! به احتمال زیاد همه‌ی ما با شنیدن نام یخچال اولین تصویری که به ذهنمان می‌آید یک یخچال سفید است! همین تصویر ذهنی نشان‌دهنده‌ی قدمت طولانی رنگ سفید و طرفداران بسیار آن است!

اگر شما هم در دسته‌ی طرفداران یخچال سفید هستید پس از مزیت‌هایش خبر دارید، مزایایی مثل:

  • یخچال سفید از نظر قیمت نسبت به سایر رنگ‌ها به‌ویژه رنگ نقره‌ای، ارزان‌تر است.
  • تمیز کردن یخچال سفید راحت‌تر است و جای دست و انگشت‌ها رویش چندان مشخص نیست. (البته رنگ سفید چرمی کمی تمیز کردنش سخت‌تر است)
  • در صورتی که بدنه یخچال سفید زنگ بزند، تعمیر آن راحت‌تر انجام می‌شود.
  • در هنگام اسباب‌کشی یا هر نقل و انتقالی اگر خط یا خشی رویش بیفتد، خیلی به چشم نمی‌آید و رفع آن هم ساده است.
  • اگر هدفتان خرید یخچال سفید باشد، در بین برندها حق انتخاب زیادی دارید، چون معمولاً اکثر برندهای لوازم خانگی یخچال سفید تولید می‌کنند.
  • به‌راحتی با انواع رنگ‌ها هماهنگ می‌شود.
  • رنگ سفید، آشپرخانه‌تان را بزرگ‌تر و روشن‌تر نشان می‌دهد.
  • اگر قصد دارید در هزینه‌هایتان صرفه‌جویی کنید، پس خرید یخچال انتخاب بهتری برای ما، چون علاوه‌بر ارزان بودن هیچ وقت هم از مد نمی‌افتد!

البته یخچال سفید عیب‌های کوچکی هم دارد، از جمله اینکه:

  • با توجه به همان تصویر ذهنی، ممکن است یخچال سفید در نظرتان تکراری و فاقد جذابیت باشد.
  • اگر یخچالتان را از برند معتبری خریداری نکنید ممکن است بعد از مدتی تغییر رنگ بدهد و زرد شود.
  • اگر لوازم آشپزخانه‌تان مثل هود، اجاق، فر و.. توکار است پس کارِ ست کردن رنگ سفید یخچال با سایر وسایل سخت می‌شود. چون لوازم خانگی توکار معمولاً به رنگ نقره‌ای تولید می‌شوند.

رنگ یخچال سیلور ، جذابیت یک آشپزخانه مدرن

رنگ یخچال نقره ای یا سیلور با زبان بی‌زبانی مدرن بودنش را فریاد می‌زند! پس اگر فضا و دکوراسیون آشپزخانه‌تان امروزی است و یا دوست دارید که مدرن باشد پس بهترین کار، انتخاب یک یخچال نقره‌ای رنگ است!

اگر می‌پرسید یخچال‌های سیلور به غیر از مدرن بودن چه مزیت دیگری دارد باید بگوییم از آنجا که خاکستری یک رنگ خنثی محسوب می‌شود، بنابراین به‌راحتی می‌توانید یخچالتان را با رنگ سایر وسایل و محیط آشپزخانه‌ ست کنید!

هرچند یخچال سیلور معایبی هم دارد که نمی‌شود نادیده‌شان گرفت، برای مثال:

  • رنگ یخچال سیلور باعث بالا رفتن قیمت یخچال می‌شود! بناباین اگر دیدید یک یخچال نقره‌ای از همتای سفیدش گران‌تر است تعجب نکنید!
  • لوازم جانبی یخچال‌های سیلور معمولاً گران‌تر از سایر انواع یخچال‌هاست!
  • تمیز کردن یخچال سیلور کار چندان ساده‌ای نیست!

یخچال سفید بهتر است یا یخچال نقره‌ای؟

اگر همچنان برایتان سوال است که: « یخچال سفید بهتره یا نقره ای ؟» باید بدانید که همه چیز به اولویت‌های خودتان بستگی دارد.

در صورتی که ست کردن وسایل و شیک و مدرن بودن برایتان مهم‌تر است می‌توانید از معایب یخچال نقره‌ای به‌راحتی بگذرید و یکی از جذاب‌ترین‌هایش را راهی آشپزخانه‌تان کنید اما اگر مزایای داشتن یخچال سفید به دلتان نشسته پس با انتخاب یخچال سفید می‌توانید به خواسته دلتان برسید.

البته همان‌طور که قبلاً هم گفتیم رنگ یخچال‌ها فقط به سفید و نقره‌ای محدود نمی‌شود در ادامه مزایا و معایب سایر انواع رنگ یخچال را با هم مرور می‌کنیم!

یخچال مشکی، مدرن‌تر از مدرن

خب باید بدانید که فقط رنگ یخچال نقره ای نیست که ادعای مدرن بودن دارد، چون از وقتی یخچال‌های مشکی به بازار آمده‌اند به رقیب سرسختی برای یخچال‌های سیلور تبدیل شده‌اند. شیک بودن و ظاهر جذاب این یخچال‌ها از جمله خصوصیاتی است که به‌سادگی نمی‌شود از آن گذشت!

به‌ویژه اگر ترکیب رنگ‌ها را بشناسید و یا کمی با هنر طراحی دکوراسیون آشنا باشید، می‌توانید رنگ مشکی یخچال را با وسایل مختلفی ست کنید!

از جذابیت‌های ظاهری یخچال‌های مشکی که بگذریم، باید صادقانه از معایبش هم بگوییم، مثلاً:

  • هر خط و خشی هر چند کوچک روی بدنه مشکی یخچال کاملاً پیداست.
  • جای دست و اثر انگشت رویش باقی می‌ماند و اگر حساس باشید مدام باید روی بدنه‌اش دستمال بکشید.
  • یخچال مشکی از یخچال‌های سفید و نقره‌ای گران‌تر است.
  • رنگ یخچال مشکی به‌راحتی با هر رنگی ست نمی‌شود.

یخچال‌هایی با رنگ فانتزی و شاد

اگر از حضور رنگ‌های شاد در آشپزخانه لذت می‌برید پس می‌توانید به سراغ یخچال‌های با رنگ فانتزی بروید. رنگ‌هایی مثل زرد، قرمز، سبز و… فضای جذاب، شاد و اشتهاآوری را در آشپزخانه‌تان به‌وجود می‌آورد!

البته باید بدانید که این رنگ‌ها زود از مد می‌افتند و اگر به مد اهمیت می‌دهید پس بهتر است سراغ این رنگ‌ها نروید اما در صورتی که سایر وسایل آشپزخانه‌تان با رنگ فانتزی یخچالتان ست می‌شود، می‌توانید با خیال راحت شادترین رنگش را انتخاب کنید!

حرف آخر

در این مقاله از انواع رنگ یخچال گفتیم و مزایا و معایب هر کدام را به‌طور کامل بررسی کردیم! بنابراین بهتر است خواسته‌ها و اولویت‌هایتان را لیست کنید و با ویژگی‌هایی که در این مقاله ذکر کردیم، مطابقت دهید و ببنید خواسته‌هایتان شما را به کدام سمت می‌کشاند! آیا رنگ یخچال سیلور دلتان را برده و یا قیمت پایین‌تر یخچال سفید وسوسه‌تان کرده است؟

شاید هم مهم‌ترین خواسته‌تان داشتن یک یخچال مشکی شیک است! یا می‌خواهید با انتخاب یک یخچال سبز رنگ طرحی نو در آشپزخانه‌تان دراندازید!

در هر صورت انتخاب با شماست تا با بررسی انواع رنگ یخچال ، بهترین و مناسب‌ترینش را برای آشپزخانه‌تان انتخاب کنید!

۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *