۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

چه طور ماشین ظرفشویی را تمیز کنیم

ماشین ظرفشویی‌تان بو می‌دهد؟ این پنج مرحله آسان را انجام دهید تا ظرف‌شویی‌تان تمیز بماند، دیگر بو ندهد، و بشقاب‌های‌تان بدرخشند.

اگر مرتباً از ظرفشویی‌تان مراقبت نکنید، ممکن است بوی بدی بگیرد یا حتی رگه‌هایی از غذاهای قدیمی بر روی ظرف‌ها باقی بماند. این پنج مرحله آسان را، انجام دهید تا ظرف‌شویی‌تان تمیز بماند. این مراحل وقت زیادی از شما نمی‌گیرند، اما کمک می‌کنند تا ظرف‌های‌تان را تمیز کند و ماشین‌تان مدت بیشتری عمر کند.

۱. فیلتر را تمیز کنید

۲. درزگیر درها را با یک دستمال تمیز کنید

۳. از نمک و درخشان کننده ظرفشویی کمک بگیرید

۴. بازوهای اسپری کننده را در بیاورید و تمیز کنید

۵. ظرفشویی را خالی و در دمای بالا به کار بیاندازید

در ادامه توضیح می‌دهیم کی این کارها را انجام دهید. این کارهای ساده کمک می‌کنند تا ماشین ظرفشویی‌تان بیشتر عمر کند، و به بهترین شکل ممکن کار کند. همچنین از شر همه بوهای ناخوشایند راحت می‌شوید.

۱. فیلتر ظرفشویی را تمیز کنید

چه موقع؟ هفتگی

چرا؟ این کار مانع از این می‌شود تا باقی‌مانده غذاها در فیلتر جمع شوند و دوباره بر روی ظرف‌ای شما برگردند. فیلترهای داخلی را می‌توان با یک برس نرم زیر شیر آب آشپزخانه تمیز کرد. فیلتر فلزی خارجی را فقط باید با آب داغ آبکشی کنید. برای نحوه بیرون آوردن فیلترها، ویدئوی کوتاه ما را در بالا نگاه کنید.

۲. درزگیر درها را با یک دستمال تمیز کنید

چه موقع؟ هفتگی

چرا؟ غذایی که در لبه درها گیر می‌کند ممکن است منجر به پوسیدن درزگیرها و نشتی ظرفشویی شود، و می‌توان به راحتی از آن جلوگیری کرد. اگر مرتباً از ظرفشویی‌تان استفاده می‌کنید، تنها کاری که لازم است انجام دهید این است که به طور هفتگی لبه‌ها و درزگیرها را با یک دستمال مرطوب تمیز کنید.

اگر دیگر برای حفظ درزگیرها دیر شده است، ببنید چه‌طور می‌توان در ماشین ظرفشویی را که نشتی دارد تعمیر کرد.

۳. از نمک و درخشان کننده ظرفشویی کمک بگیرید

چه موقع؟ ماهانه یا وقتی که چراغ مربوطه روشن می شود

چرا؟ نمک مانع رسوب می‌شود، و آب را نرم می‌کند – شوینده‌های ظرفشویی فقط در آب نرم به خوبی کار می‌کنند. درخشان کننده کمک می‌کند تا ظرف‌ها بدون لکه خشک شوند. بیشتر ظرفشویی‌ها چراغی دارند که نشان می‌دهد چه موقع باید هر یک از این‌ها را پر کرد.

می‌دانیم که دسترسی سخت به مخزن نمک باعث می‌شود عده‌ای از این مرحله صرف‌نظر کنند، و ٪۱۰ این افراد در یک نظر سنجی در سال ۲۰۱۷ به ما گفته‌اند که این پرزحمت‌ترین کار ظرفشویی‌شان بوده است. اگر برای پر کردن نمک مشکل دارید، از یک قیف استفاده کنید تا دسترسی به مخزن راحت‌تر شود و کمتر از اطراف آن بیرون بریزد. بعضی از ظرفشویی‌ها یک مخزن نمک بر روی در دارند،‌اما معمولاً خیلی گران‌تر هستند.

۴. بازوهای اسپری‌کننده را در بیاورید و تمیز کنید

چه موقع؟ شش ماه یک بار

چرا؟ مسدود شدن بازوهای اسپری کننده منجر به شستشوی غیر رضایت بخشی می‌شود. هر شش ماه یک بار، بازوهای اسپری کننده را در بیاورید، سوراخ‌ها را از مواد مسدود کننده پاک کنید، و زیر یک شیر بشورید.

۵. ظرفشویی را خالی و در دمای بالا به کار بیاندازید

چه موقع؟ شش ماه یک بار

چرا؟ این کار تأثیر قابل توجهی بر عملکرد ظرفشویی ندارد، ولی شستشو با آب داغ مانع از بو گرفتن ظرفشویی می‌شود. آب داغ باعث شسته شدن هر گونه باقیمانده مواد غذایی، که ممکن است بوی بدی ایجاد کند، می‌شود. مخصوصاً اگر بیشتر از برنامه اقتصادی (eco) استفاده می‌کنید این کار خیلی اهمیت دارد. چون این برنامه‌ها از آب سردتری استفاده می‌کنند، احتمال جمع شدن باقیمانده غذاها در آن بیشتر است.

آیا لازم است از پاک‌کننده ظرفشویی استفاده کنید؟

آیا خوب است هر شش ماه یک بار که ماشین را خالی و با آب داغ می‌زنید از پاک‌کننده ظرفشویی هم استفاده کنید؟

خیلی از کارخانه‌ها پیشنهاد می‌کنند از یک برند تجاری پاک‌کننده ماشین ظرفشویی استفاده کنید، اما یک فنجان آب لیمو یا سرکه سفید خالص کمک می‌کند تا فضای داخلی و لوله‌های ظرفشویی تمیز شوند.

از سفید کننده یا شوینده های قوی استفاده نکنید. این مواد ممکن است درزگیرها و قطعات را از بین ببرند و به ماشین آسیب برسانند.

 

تعمیر تخصصی ماشین ظرفشویی در تهران

تکنسین‌های تخصصی ما در شرق، غرب، جنوب و مرکز تهران آماده‌ی ارائه تعمیرات تخصصی ماشین ظرفشویی با انواع برندها می‌باشند. اگر ماشین ظرفشویی شما دچار هر نوع ایرادی شده و یا احساس می‌کنید که مثل سابق کار نمی‌کند و ظرف‌ها خوب شسته نمی‌شوند با ما به شماره ۰۲۱۲۸۴۲۸۰ تماس بگیرید تا یکی از تعمیرکاران خود را برای بازدید و بررسی ماشین ظرفشویی شما اعزام کنیم. تکنسین‌های ما راهنمایی‌های لازم جهت تعمیر ماشین ظرفشویی شما را ارائه داده و بعد از تعمیر، ماشین ظرفشویی به مدت شش ماه شامل ضمانت کارکرد قسمت تعمیر شده خواهد بود.

تعمیر ماشین لباسشویی
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *