۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

معنی علائم شستشوی لباس

حتما شما هم یکی دوباری با صحنه‌ی دردناک خراب شدن لباستان بعد از شستشو مواجه شده‌اید. این‌طور وقت‌ها همیشه یکی هست که با نشان دادن شناسنامه لباس حسابی نمک به زخمتان بپاشد. حالا این شناسنامه لباس چه کار می‌کند که این قدر مهم است؟ هر لباسی با توجه به الیافی که در ساختارش هست، نیاز به نوع و‌یژ‌ه‌ای از شستشو و مراقبت دارد.  از آنجایی‌که آدمیزاد هنوز هم عاشق تصاویر است و البته تصاویر هم یک زبان بین‌الملل هستند، علائم شستشوی لباس وظیفه‌ی انتقال اطلاعات لباس را به عهده گرفتند.

حالا هر کدام از این علائم چه معنایی دارند؟ مثلا علامت f روی لباس به چه معناست؟ با ما همراه باشید تا با هم معنای نشانه های بین المللی شستشوی لباس را پیدا کنیم و دیگر شرمنده لباس‌هایمان نشویم.

معنی نشانه های بین المللی شستشوی لباس مربوط به نوع شستشو چیست؟

۱٫سطل آب: روی بیشتر ماشین‌های لباسشویی و البته شناسنامه لباس، معمولا چشمتان به یک سطل آب می‌خورد؛ معنایش این نیست که بروید و یک سطل آب بیاورید و لباستان را بشویید. بلکه معنایش این است که این لباس را می‌توانید با آب بشویید.

اگر روی سطل آب علامت ضربدر دیدید، تکلیف چیست؟ یعنی لباس‌تان را اصلا خیس نکنید(لازم است بگوییم نه با ماشین لباسشویی نه با دست؟) و لباس را به خشکشویی بسپارید.

اگر هم در سطل آب یک دست قطع شده دیدید، خب نترسید با فیلم ترسناک مواجه نیستید! معنایش این است که باید لباس را با دست یا با برنامه‌ی شستشوی دستی ماشین لباسشویی و با ملایمت بشویید.

۲.نقطه‌ها: گاهی در همان سطل آب بالایی یکی دوتا نقطه یا دایره‌ دیده می‌شود. این دایره‌ها دمای شستشوی را تعیین می‌کنند. بنابراین:

  • یک نقطه یعنی شستشو با آب سرد تا ۳۰ درجه سانتی‌گراد
  • دو نقطه یعنی شستشو با آب ۴۰ درجه سانتی‌گراد یا ولرم
  • سه نقطه یعنی شستشو با آب داغ و حدود ۵۰ درجه سانتی‌گراد
  • چهار نقطه یعنی شستشو با آب ۶۰ درجه سانتی‌گراد
  • پنج نقطه یعنی شستشو با آب ۷۰ درجه سانتی‌گراد
  • شش نقطه یعنی شستشو با آب ۹۵ درجه سانتی‌گراد

۳.خط‌ها: گاهی زیر سطل آب هم چشمتان به یکی دو تا خط می‌خورد. این خط‌ها نشان‌دهنده‌ی نیروی جاذبه نیستند. بلکه نشان‌دهنده‌ی جنس لباس برای تنظیم شدت شستشو هستند.

به این ترتیب یک خط یعنی الیاف لباس مصنوعی و ضدچروک هستند. و شکلشان در درجه‌های بالای شستشو هم حفظ می‌شود.

دو خط یعنی لباس شما پشمی یا ابریشمی و به طور کلی دارای بافت ظریف‌تری است. بنابراین باید با ملایمت شسته‌بشود.

علائم شستشوی لباس راجع به استفاده از سفیدکننده چه می‌گویند؟

استفاده از علائم شستشوی لباس راجع به استفاده از انواع سفیده‌کننده‌ها بسیار راحت است. در این بخش شما با یک مثلث سر و کار دارید.

یک مثلث خالی که هیچ شکل و نقطه و ضربدری ندارد؛ یعنی می‌توانید با خیال راحت برای از بین بردن لکه‌ها از سفید‌کننده استفاده کنید.

در مقابل یک مثلث با یک ضربدر بزرگ، یعنی استفاده از سفیدکننده ممنوع است.

مثلثی با دو خط موازی داخلش یا یک مثلث هاشورخورده هم یعنی می‌توانید از سفیدکننده‌های بدون کلر استفاده کنید.

با استفاده از علائم شستشوی لباس چطور لباس‌هایمان را اتو کنیم؟

از نشانه های بین المللی شستشوی لباس یک اتوی ساده است که با نقطه‌ها و خط‌هایی که دارد، به ما نشان می‌دهد لباسمان را در چه دمایی و با چه کیفیتی اتو کنیم.

علامت اتو به همراه یک نقطه یعنی می‌توانید از اتو با دمای پایین و حداکثر تا دمای ۱۱۰ درجه سانتی گراد استفاده کنید.

علامت اتو به همراه دو نقطه به معنای استفاده از اتو در دمای متوسط و حداکثر تا دمای ۱۵۰ درجه سانتی گراد است.

علامت اتو با سه نقطه هم به این معناست که شما می‌توانید از دمای بالا تا حداکثر ۲۰۰ درجه سانتی‌گراد برای اتو کردن استفاده کنید.

اما بعضی لباس‌ها حسابی با اتو کردن مشکل دارند، اینطور وقت‌ها در شناسنامه لباس علامتی به شکل یک اتو به همراه یک ضربدر (به معنای اتو کردن ممنوع) به چشم می‌خورد.

اگر هم در شناسنامه لباس علامتی شبیه به اتو به همراه یک ضربدر در زیر اتو دیدید؛ یعنی باید لباس را بدون بخار اتو کنید.

علامت های شستشوی لباس و دستورالعمل‌های خشک کردن لباس

دستورات مربوط به خشک کردن لباس با یک دایره و مربع مشخص می‌شود. دوستان تصویرگر فکر می‌کردند این علامت من و شما را به یاد ماشین‌لباسشویی می‌اندازد. بنابراین اگر چشمتان به یک مربع به همراه دایره وسطش خورد که رویش ضربدر کشیده شده‌بود یعنی لباستان را به هیچ وجه به برنامه‌ی خشک‌کن ماشین لباسشویی نسپارید.

اما خطوط و نقطه‌های اطراف این مربع و دایره‌ی داخلش به ما نشلن می‌دهند که چطور از برنامه‌ی خشک‌کن ماشین لباسشویی باید استفاده کنیم.

نقطه‌ها: اینجا هم تعداد نقطه‌ها درجه‌ی خشک‌کن را مشخص می‌کنند. بنابراین

یک نقطه یعنی استفاده از خشک‌کن با درجه‌ی کم

دو نقطه یعنی استفاده از خشک‌کن با درجه‎ی متوسط

سه نقطه یعنی استفاده از خشک‌کن با درجه‌ی زیاد

خطوط: اگر زیر آن مربع و دایره‌ی داخلش یک خط دیدید؛ یعنی باید تنظیمات خشک‌کن را روی تنظیمات معمولی قرار دهید.

اگر دو خط زیر علامت خشک‌کن وجود داشت، معنیش این است که لباستان بافت ظریفی دارد و باید با تنظیمات delicate که مخصوص لباس‌های ظریف‌است؛ خشک بشود.

مربع: ممکن است در شناسنامه لباس فقط یک مربع ببینید و خبری از دایره نباشد؛ این یعنی لباستان باید در هوای آزاد خشک بشود. اما با چه کیفیتی؟

یک مربع که شبیه به پاکت نامه است معنایش این نیست که لباستان را پست کنید؛ بلکه یعنی لباستان را آویزان کنید تا خشک بشود.

یک مربع با یک خط تیره در وسط هم یعنی لباستان را در جای مسطح خشک کنید.

یک مربع با سه خط عمودی هم یعنی لباستان را همان‌طور خیس آویزان کنید تا آب از سر رویش بچکد و خشک شود(در غیر این‌صورت خراب می‌شود.)

یک مربع با دو خط هاشور زده در گوشه‌ی کادر هم یعنی حواستان باشد لباستان آفتاب نخورد و در سایه خشکش کنید.

معنی کلمات روی لباس و ارتباطشان با نوع خشک‌‌شویی لباس چیست؟

آن دایره و مربع بالا را که یادتان هست؛ در این بخش فقط با یک دایره سر و کار داریم. این دایره یعنی لباس مورد نظر شما فقط باید خشک‌شویی شود و اصلا نباید آب بخورد. حالا گاهی وسط این دایره حروفی هم قرار دارد؛ این حروف نشان می‌دهند در هنگام خشکشویی مجاز هستیم از چه نوع ماده‌ی پاک‌کننده‌ای برای شستشو استفاده کنیم.(بهتر است این مورد را به خشک‌شویی‌های معتبر بسپارید.)

با این توضیحات

علامت f روی لباس یعنی بهتر است از پاک‌کننده‌هایی که پایه‌ی نفتی دارند؛ استفاده بشوید.

علامت A روی لباس یعنی از هر نوع پاک کنند‌ه‌ای می‌توان استفاده کرد.

علامت P روی لباس یعنی باید از پاک‌کننده‌های دارای کلر استفاده‌کرد.

علامت دایره به همراه یک خط کج بالای دایره هم به معنای خشک‌شویی بدون بخار است.

حرف آخر اسنوا

حالا که با تمام نشانه های بین المللی شستشوی لباس آشنا شدید. و دیگر می‌توانید خیلی حرفه‌ای از علائم شستشوی لباس سر در بیاورید.  شاید دوست داشته‌باشید اصولی و بر اساس اطلاعات لباس به سراغ شستن لباس‌ها بروید.

اینطور وقت‌ها وجود یک ماشین لباسشویی با برنامه‌های شستشوی مختلف یک نعمت بزرگ است. خوشبختانه لباسشویی اسنوا  به اندازه‌ی خود شما به لباس‌هایتان اهمیت می‌دهد و با برنامه‌های شستشوی مختلف حسابی حواسش به حفظ کیفیت لباس‌هایتان هست.

ماشین لباسشویی اسنوا همان خشک‌شویی شخصی شماست که می‌توانید با خیال راحت لباس‌هایتان را به دستش بسپرید و بعد لباس‌هایتان را بدون آسیب و بهتر از روز اولش تحویل بگیرید.

۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *