۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

چگونه بوی نامطبوع ماشین لباسشویی را از بین ببریم؟

ماشین لباسشویی شما بوی بدی می‌دهد؟ برای رسیدن به پاسخ‌های، متن زیر که در این زمینه تهیه شده‌است را مطالعه کنید تا بوی خوش به لباس‌های شما بازگردد. به‌طور منظم داخل ماشین لباسشویی را تمیزکنید تا از میکروب‌ها و بوی بدی که برخی از ماشین‌های لباسشویی تولید می‌کنند جلوگیری شود. لازم نیست که پولتان را صرف محصولات بهداشتی یا شوینده‌های اصافی بکنید، تنها کافیست که این پنج مرحله ساده‌ای که در زیر ارائه شده را طی کنید تا از بوی بد ماشین لباسشویی رهاشوید.

چگونه ماشین لباسشویی بدبو را تمیز کنیم؟

  1. از یک برنامه شستشوی منظم با آب داغ استفاده کنید.
  2. بخش لاستیکی که در اطراف درب ماشین لباسشویی قراردارد را همیشه تمیزکنید.
  3. مخزن ماده شوینده را بشویید و فیلترها را تمیزکنید.
  4. درب ماشین لباسشویی و مخزن پودر را باز بگذارید.
  5. اگر مراحل قبل را طی کردید و احساس کردید که هنوز هم بوی نامطلوب وجوددارد لوله فاضلاب خروجی را چک کنید.

۱. شستشوی ماشین لباسشویی

شستشوی منظم ماشین لباسشویی به این معناست که در دمای بالا، بدون هیچ گونه لباسی، ماشین لباسشویی را روشن کنید. ممکن است فکر کنید که این کار چگونه ماشین لباسشویی را تمیز می‌کند، مردم اغلب لباس‌های خود را در دمای ۴۰ درجه سانتی‌گراد یا کمتر می‌شویند. با این روش در قیمت قبض‌های مصرف انرژی صرف‌جویی می‌شود، از سوی دیگر به‌نفع محیط‌زیست نیز خواهدبود. اما این قضیه یک ایراد هم دارد. شستن پوشاک در این دما به‌طور کامل باکتری و بوهای نامطبوع را از ماشین لباسشویی حذف نمی‌کند. به همین علت بایستی به‌طور منظم ماشین لباسشویی را بدون لباس در دمای بالا روشن‌کرد تا باکتری‌ها از بین بروند. حالت ایده‌آل این شستشو، ماهی یکبار است. اگر سازندگان ماشین‌های لباسشویی برای این منظور یک چرخه مشخص شستشو یا یک برنامه شستشوی مشخص برای مخزن ارائه می‌نمایند. تنها عیب این کار این است که هزینه‌ها کمی بالاتر می‌رود. به‌همین علت است که وقتی یک ماشین لباسشویی را ارزیابی می‌کنند میزان مصرف برق و آب را اندازه‌گیری کرده تا به مصرف‌کننده بگویند که چقدر هزینه دربردارد. حتی برخی از ماشین‌های لباسشویی ممکن است با برچسب انرژی A+++ نسبت به مدل‌هایی که دارای A+ هستند برق بیشتری مصرف کنند، بنابراین به توصیه‌ها و مطالبی که در این رابطه ارائه می‌کنیم توجه کنید تا با قبض‌های بالا مواجه نشوید.

۲. درپوش لاستیکی را تمیزکنید

جرم و باکتری می‌توانند در درپوش لاستیکی که دورتادور درب ماشین لباسشویی قراردارد، جمع شوند. بعد از هر شستشو به این قسمت نگاهی بیندازید تا ببینید که اگر نیاز به تمیزکردن دارد، آلوده باقی نماند و از تجمع باکتری جلوگیری شود، این کار را به‌‌طور منظم انجام دهید. اگر جرم‌ها برای مدت طولانی در این قسمت جمع‌شوند، به داخل بخش متخلخل درپوش لاستیکی نفوذکرده و از بین نمی‌روند، در این حالت فقط باید به تعویض این درپوش بپردازید.

۳. مخزن موادشوینده و فیلترها را تمیزکنید

جرم‌ها و باکتری‌ها تمایل دارند که در فیلتر و مخزن موادشوینده جمع شوند. با مطالعه دیگر مطالب ما در زمینه شستشوی صحیح مخزن شوینده و صداهای عجیبی که از ماشین لباسشویی شنیده می‌شوند، نحوه صحیح تمیزکردن این بخش‌ها را یاد می‌گیرید.

۴. درب مخزن لباس‌ها و موادشوینده را باز بگذارید

با نیمه‌باز گذاشتن این درب‌ها، هوا در داخل مخزن لباسشویی به‌حرکت درآمده و از رشد باکتری و میکروب جلوگیری می‌شود. همچنین این قانون برای مخزن موادشوینده هم صدق می‌کند.

۵. لوله فاضلاب را چک‌کنید

اگر بوی بد همچنان وجوددارد، ممکن است در لوله فاضلاب گرفتگی ایجاد شده‌باشد. اگر به این موضوع مشکوک هستید، از یک تلمبه استفاده کنید تا مسیر لوله بازشود. اگر مشکل جدی‌تر است، شاید لازم باشد از یک تعمیرکار متخصص کمک بگیرید. برای این منظور به ما اعتماد کنید و با ما تماس بگیرید تا یکی از متخصصین ما جهت سرویس ماشین لباسشویی به شما کمک کند.

۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *