۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

نحوه‌ی تمیز کردن ماشین ظرفشویی

اگر به طور مرتب ماشین ظرفشویی خود را سرویس نکنید، ممکن است منجر به تولید بوهای ناخوشایند و باقی ماندن چربی غذاها رو ظروف شود. با روش ساده‌ی ۵ مرحله‌ای زیر ماشین ظرفشویی خود را تمیز نگه دارید. این روش وقت زیادی نمی‌گیرد، اما باعث می‌شود برای مدت طولانی‌تری ظرف‌های تمیز داشته و ماشین ظرفشوییتان بهتر کار کند.

  1. فیلتر را تمیز کنید
  2. آب بند‌های درب را تمیز کنید
  3. از نمک ظرفشویی و کمک آبکشی Rinse Aid (موادی که به آبکشی کمک می‌کنند) بیشتر استفاده کنید
  4. دسته‌های اسپری را جدا و تمیز کنید
  5. در حالت خالی و با دمای بالا ماشین ظرفشویی را روشن کنید

در ادامه نحوه و زمان این کارها را بخوانید.

پنج گام برای تمیز کردن ماشین ظرفشویی

در اینجا ۵ گام ساده را جهت نگهداری ماشین ظرفشویی در بهترین شرایط بررسی می‌کنیم. این کارهای ساده به طولانی‌تر شدن عمر دستگاه و بهترین عملکرد کمک می‌کنند. همچنین باعث می‌شود که ماشین ظرفشویی بوی نامطبوعی ایجاد نکند. اما اگر ماشین ظرفشویی‌تان عمر خود را کرده است و یا می‌خواهید مدل بهتری جایگزین کنید، بهتر است ماشینی انتخاب کنید که بتواند کثیفی‌های سخت و چرب را به راحتی تمیز کند، استفاده از آن راحت و با محیط زیست سازگار باشد. اگر در صدد برطرف کردن مشکلی در ماشین ظرفشویی هستید به راهنماهای ما درباره‌ی «نحوه‌ی تعمیر روشن نشدن ماشین ظرفشویی» یا «تعمیر آبکشی ماشین ظرفشویی» مراجعه کنید.

۱- فیلتر ماشین ظرفشویی را تمیز کنید

زمان: به صورت هفتگی

دلیل: جلوگیری از انتقال پسماندهای غذایی گیر کرده در فیلتر به ظروف. فیلترهای داخلی ماشین ظرفشویی را می‌توان در سینک آشپزخانه، با یک مسواک نرم تمیز کرد. فیلتر فلزی خارجی تنها به یک آبکشی با آب داغ نیاز دارد. برای جدا کردن فیلتر، کافی است درب آن را در جهت عکس عقربه‌های ساعت بچرخانید.

۲- آب‌بند‌های درب را پاک کنید

زمان: به صورت هفتگی

دلیل: غذاهایی که در حاشیه‌های درب گیر می‌کنند ممکن است باعث از بین رفتن آب بندها (seals) شوند و ماشین ظرفشویی نشتی پیدا کند. جلوگیری از این امر بسیار آسان است. اگر به طور مرتب از ماشین ظرفشوییتان استفاده می‌کنید، تمیز کردن سریع هفتگی زهوارها و آب بند‌ها با یک پارچه‌ی مرطوب کافیست. اگر آب‌بندهای دستگاه دیگر قابل استفاده نیستند مطلبی که در مورد «نحوه‌ی برطرف کردن نشتی ماشین ظرفشویی» نوشته‌ایم بخوانید.

۳- از نمک ظرفشویی و کمک آبکشی (rinse aid) بیشتر استفاده کنید

زمان: به صورت ماهانه/زمانی که ماشین ظرفشویی به شما می‌گوید

دلیل: نمک از تشکیل لکه‌های ناشی از آب جلوگیری کرده و از سختی آب می‌کاهد – مواد شوینده‌ی ماشین‌های ظرفشویی فقط در آب‌ نرم به طور مؤثر عمل می‌کنند. کمک آبکشی Rinse aid به خشک کردن ظروف بدون رگه‌های موج کمک می‌کند. اغلب ماشین‌های ظرفشویی نشانگرهایی دارند که زمان استفاده از آن‌ها را مشخص می‌کنند.

می‌دانیم که دسترسی سخت به محفظه‌های نمک باعث می‌شود برخی از این کار صرف نظر کنند. در یک نظرسنجی در سال ۲۰۱۷ کاربران به ما گفتند که خسته کننده‌ترین چیز در مورد ماشین لباسشویی همین است. اگر شما نیز با این مشکل مواجه هستید، بهتر است از یک قیف استفاده کنید. در برخی از ماشین‌ها محفظه‌ی نمک درون درب تعبیه شده است ولی قیمتشان بیشتر است.

۴- دسته‌های اسپری را جدا و تمیز کنید

زمان: هر شش ماه

دلیل: اگر سوراخ‌های اسپری‌ها گرفته باشند ممکن است نتیجه‌ی شستشو مطلوب نباشد. هر شش ماه بازوهای اسپری را جدا کنید، سوراخ‌ها را با فرو کردن چیزی باز کنید و زیر شیر آبکشی نمایید. برای در‌آوردن بازوی اسپری فقط کافی است آن را با کمک فشار به سمت بالا بکشید.

۵- ماشین را به صورت خالی و با دمای بالا روشن کنید

زمان: هر شش ماه

علت: این کار تأثیر زیادی روی عملکرد دستگاه نمی‌گذارد، اما شسشوی داغ از به وجود آمدن بوی نامطبوع جلوگیری می‌کند. آب داغ به از بین بردن باقیمانده‌های غذا که باعث به وجود آمدن بوی نامطبوع می‌شود کمک می‌کند. این کار به خصوص اگر از برنامه‌ی اقتصادی (Eco) استفاده می‌کنید اهمیت دارد، زیرا این برنامه از آب سردتر استفاده می‌کند و احتمال بیشتری برای باقیماندن غذا در ماشین ظرفشویی وجود دارد.

آیا نیازی به استفاده از ماده‌ی تمیزکننده هست؟

هر شش ماه، وقتی که در حالت خالی و با آب داغ شستشو انجام می‌دهید، بهتر است ببینید آیا نیازی به استفاده از تمیز کننده دارید یا خیر. بسیاری از سازندگان توصیه می‌کنند از یک ماده‌ی تمیزکننده‌ی تجاری استفاده کنید، اما یک فنجان آب لیمو یا سرکه‌ی سفید نیز به تمیز کردن فضای داخل و لوله‌ها کمک می‌کند. از سفید کننده یا هرگونه شوینده‌ی قوی استفاده نکنید، زیرا ممکن است باعث فرسایش آب بند‌ها و اجزای ماشین ظرفشویی شده و به آن صدمه بزند.

تعمیر تخصصی ماشین ظرفشویی در تهران

آیا ماشین ظرفشویی شما دچار مشکل شده و برای تعمیر آن نیاز به راهنمایی و کمک دارید؟ آیا می‌خواهید ماشین ظرفشویی شما توسط نمایندگی و تعمیرکار معتبر تعمیر شود. با ما تماس بگیرید تا همکاران ما ضمن راهنمایی، در صورت درخواست شما یک از تعمیرکاران به محل شما اعزام کنند. ما با مناسب‌ترین قیمت، شش ماه ضمانت خدمات و بهترین لوازم یدکی ماشین ظرفشویی شما را تعمیر می‌کنیم. در ضمن ما تمامی برندهای معتبر را سرویس و تعمیر می‌کنیم.

تعمیر ماشین لباسشویی
۱ ستاره۲ ستاره۳ ستاره۴ ستاره۵ ستاره (1 رای, میانگین: 5,00 از 5)
Loading...

دیدگاه خود را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *